مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان هرمزگان از افزایش سقف تسهیلات برای راه اندازی اشتغال خانگی از 50 میلیون تومان  به 100 میلیون تومان برای افراد مستقل و از 200 میلیون تومان به 2 میلیارد برای پیشران ها و پشتیبان ها خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان هرمزگان از افزایش سقف تسهیلات برای راه اندازی اشتغال خانگی از 50 میلیون تومان  به 100 میلیون تومان برای افراد مستقل و از 200 میلیون تومان به 2 میلیارد برای پیشران ها و پشتیبان ها خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۴۹۵۴


به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان هرمزگان از افزایش سقف تسهیلات برای راه اندازی اشتغال خانگی از 50 میلیون تومان  به 100 میلیون تومان برای افراد مستقل و از 200 میلیون تومان به 2 میلیارد برای پیشران ها و پشتیبان ها خبر داد.



هادی ابراهیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهارداشت: یکی از طرح هایی که در بحث اشتغالزایی و کارآفرینی  در حال اجرا است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت مبنی بر استفاده از روش های نوین در بحث مشاغل خانگی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است و با استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در تلاش برای پیشبرد اهداف آن هستیم.


وی با اشاره به افزایش بیش از 7 برابری میزان اعتبار تخصیصی به استان برای پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی بیان کرد: طبق ابلاغیه معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقف تسهیلات به متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی نیز با افزایش چشمگیری روبرو بوده است و سقف تسهیلات برای افراد مستقل از 50 میلیون تومان به 100 میلیون تومان و برای پیشران ها و پشتیبان ها به 2 میلیارد تومان افزایش یافته است.



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: تسهیلات اشتغال خانگی بسته به میزان افراد تحت پوشش و مشغول به کار شده در طرح های اشتغال خانگی و میزان هزینه کرد راه اندازی کسب و کار خانگی متغیر است.



ابراهیمی تصریح کرد: به جهت تقسیم اعتبارات برای شهرستان ها اولین نشست دبیرخانه کارگروه مشاغل خانگی استان هرمزگان با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اصلی، فرعی و حمایتی و نمایندگان بانک ها و دستگاه های دخیل در طرح توسعه مشاغل خانگی برگزار و توزیع اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل انجام شد. 


وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی اصلی دخیل در بحث مشاغل خانگی 4 دستگاه هستند که اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آن جمله اند همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعاون روستایی و اداره کل زندان ها  نیز سازمان های فرعی و حمایتی در اجرای این طرح محسوب می شوند.


ابراهیمی اضافه کرد: این دستگاه ها وظیفه معرفی متقاضیان به اداره کل کار و در مرحله نهایی صدور مجوزها جهت تسهیل افراد برای حضور در بازار کار را بر عهده دارند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماهی هرمزگان خاطرنشان کرد: متقاضیان راه اندازی کسب و کار خانگی و دریافت تسهیلات بایستی ابتدا به سامانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس www.mkh.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند و پس از دریافت کد رهگیری به سازمان مربوطه جهت معرفی به بانک ها مراجعه کنند.


ابراهیمی عنوان کرد: توزیع شهرستانی تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی؛ در شهرستان بندرعباس 68 میلیارد ریال، میناب 40 میلیارد ریال، بندرلنگه 40 میلیارد ریال، رودان 30 میلیارد ریال، حاجی آباد 30 میلیارد ریال، بستک، جاسک و پارسیان 30 میلیارد ریال، بندر خمیر و سیریک 20 میلیارد ریال و ابوموسی، بشاگرد و قشم هر کدام 10 میلیارد ریال است که توسط 2 بانک عامل توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران پرداخت می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها