مزراتی ۱۰۶ سال است که مشغول تولید خودروهای اسپورت و سریع است و حالا کواتروپورته تروفئو ۲۰۲۱ جدیدی که مشاهده می‌کنید عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای و استاندارد تاریخ این برند را یدک می‌کشد بنابراین باید چیزهای زیادی برای ارائه داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، حداقل در روی کاغذ ناامید نمی‌شوید. در قلب این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی بنزینی قرار دارد که قدرت ۵۷۲ اسبی را در دور ۶۷۵۰ و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متری را بین دورهای ۲۲۵۰ تا ۵۲۵۰ پیشرانه تولید می‌کند.

این نیروگاه آهنین با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF همکاری می‌کند، همان گیربکسی که در محصولات متنوعی همچون از ب‌ام‌و سری ۳ گرفته تا رنجروور و اکثر محصولات مزراتی بکار رفته است.

این مجموعه باعث شده کواتروپورته دیفرانسیل عقب و دو تنی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت زیر ۱۰ ثانیه‌ای داشته باشد.

اما آنچه واقعاً باعث جلب‌توجه می‌شود حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی است. اگرچه در دنیای کنونی شاهد ثبت سرعت‌های بالاتری هم بوده‌ایم اما چنین سرعتی برای خودرویی در این کلاس قابل‌توجه می‌باشد.

به‌هرحال نسخه اسپورتتر تروفئو از سدان چهار درب و بزرگ مزراتی به حد کافی سریع بوده و به گفته مزراتی، این خودرو می‌تواند رقیب هر محصولی از آلمان با قیمتی مشابه باشد.

البته این سخن تا زمانی درست است که ب‌ام‌و M8 گرن کوپه کامپتیشن ۱۲۰ هزار پوندی با قدرت ۶۱۶ اسب بخاری، شتاب حدود یک ثانیه بهتر و… را به حساب نیاورید.

خب این موارد اهمیتی ندارد زیرا کواتروپورته تروفئو دیفرانسیل عقب بیش از آنکه به عملکرد اهمیت دهد به استایل و طراحی اهمیت داده است. این خودرو از آن دست محصولاتی است برای خودنمایی در جلوی کلوپ‌ها طراحی شده است.

اما مزراتی می‌گوید کواتروپورته تروفئو در عین زیبایی خیره کننده دارای تکنولوژی‌های مدرن هم هست. لیست وسیع سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی به همراه مواردی همچون اپل کارپلی و دستیار خودران جزو این موارد هستند.

داخل کابین نیز فضای زیادی وجود داشته و این موضوع در صندوق و صندلی‌های عقب نمود بیشتری دارد جایی که پاها کاملاً آزاد خواهند بود.

همین موارد به علاوه حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی باعث می‌شوند کابین تروفئو نسبت به رقبا فضای کاملاً متفاوتی داشته باشد.

فضای موجود در صندلی عقب بیشتر از نیاز واقعی مالک بوده اما به‌هرحال این یک نقطه قوت برای مزراتی است. شما این میزان فضا را در رقبایی که ماشینی عمل کرده‌اند نخواهید دید.

تجربه رانندگی با این خودرو تحت تأثیر دو چیز است: شتاب گیری قوی اما نه چندان خیره‌کننده‌ی پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو و کیفیت سواری ارائه شده توسط دامپرهای الکترونیکی اسکای هوک. همچنین سبکی سیستم فرمان برقی نیز وجود دارد که شاخصه اکثر محصولات مزراتی است.

در کل سیستم فرمان نیز یکی از ویژگی‌های خوب این خودروست اما خصیصه سطح بالا و قابل‌ذکری نیست؛ و کابین تروفئو که اگرچه جادار بوده و از چرم باکیفیت در جای‌جای آن استفاده شده اما متأسفانه فاقد کیفیت خاصی است که در ب‌ام‌و گرن کوپه، AMG مرسدس یا آئودی بزرگ دیده می‌شود حتی درب‌های خودرو در زمان باز و بسته شدن به‌طور غیرعادی‌ای سبک حس می‌شوند و دکمه‌های داخل کابین نیز فاقد دقت و کیفیت رقبای کلیدی می‌باشند.

اما کواتروپورته تروفئو خودرویی سریع و خوش‌صدا می‌باشد. در این مدل از حالت جدید کورسا استفاده شده که باعث تیزتر شدن شاسی و فرمان می‌شود.

لانچ کنترل نیز وجود دارد که اگرچه حضورش در یک سدان لوکس و اسپورت ضروری نیست اما بر هیجان کار می‌افزاید.

در کل کواتروپورته تروفئو خودرویی برای طرفداران مزراتی بوده اما در نهایت به سختی می‌توان آن را در کنار رقبای اصلی توجیه کرد. قطعاً این یک راه متفاوت برای ریختن ۱۲۵ هزار پوند به پای یک خودروی چهار درب است.

مزراتی کواتروپورته تروفئو در روی کاغذ یکی از سریع‌ترین و خاص‌ترین سدان های اسپورت است که حداکثر سرعت بالای ۳۲۰ کیلومتر در ساعت و قیمت ۱۲۵ هزار پوندی دارد.

این خودرو در سکون زیبا و گران‌قیمت به نظر می‌رسد و در زمان حرکت نیز قطعاً سریع است و سواری آن بسیار بهتر از سایر محصولات این خودروساز می‌باشد؛ اما کابین خودرو اگرچه جادار بوده اما هنوز هم فقدان کیفیت خاص رقبای سطح بالا است.

همچنین پرفورمنس خودرو اگرچه قوی بوده اما استثنایی نیست و جای کار هم دارد.

مشخصات مزراتی کواتروپورته تروفئو

قیمت: ۱۲۵۰۱۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی بنزینی
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
قدرت/گشتاور: ۵۷۲ اسب بخار/۷۳۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۲۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۲.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

تجربه رانندگی با نیزه سه شاخ ایتالیایی (+عکس)

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها