مدیر مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد

6 جاده‌ مسدود است / افزایش تردد خودرو در جاده‌ ها

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد

کاهش ترددها در جاده‌های شمالی کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۶۲ درصدی ترددها در محورهای شمالی کشور در طرح ممنوعیت تردد ۱۲ روزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
کد خبر: ۱۳۳۴۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سیدکمال هادیانفر در گفتگو با مهر با اشاره به عملکرد پلیس راهور در اجرای طرح مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از تمامی هموطنان عزیز که با سعه صدر و مشارکت حداکثری خود، پلیس راهور را در اجرای طرح ملی منع تردد که مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم هرچه زودتر شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور باشیم.

وی افزود: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم، به طوری که در آزاد راه رشت _ قزوین ۸۰ درصد، چالوس ۸۴ درصد، تهران-قم ۷۱ درصد و محور کاشان -اصفهان ۵۸ درصد کاهش را داشتیم.

سردار هادیانفر اضافه کرد: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) شاهد کاهش ۶۲ درصدی بودیم و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو بودیم.

وی بیان داشت: نیروهای پلیس راهور در ۱۴۲۲ نقطه به صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد ۱۹۱۰ تیم با ۱۲۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه روزی انجام وظیفه نمودند.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: در این طرح تعداد ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه از خودروها از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌گردید بازگردانده شدند و تعداد ۷۷۱۹ هزار و ۵۰۳ دستگاه خودرو تذکر لسانی توسط عوامل پلیس راهور داده شده است.

وی اشاره کرد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران تعداد ۱۲۹ دستگاه دوربین‌های جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین‌های شهری به صورت سیستمی نسبت به کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

سردار هادیانفر اذعان داشت: بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت، استان گیلان ۵۹ درصد، مازندران ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد بودند.

وی در خصوص علت افزایش تردد پلاک‌های غیر بومی در دو استان گیلان و مازندران بیان کرد: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این ۲ استان سفر کرده بودند.

سردار هادیانفر گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیت‌ های تردد یک میلیون و صد هزار خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام با ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها