مدیر حوزه های علمیه با اشاره به این که قم باید در کمترین سطح از لحاظ آسیب های اجتماعی باشد گفت: مسؤولان قم باید برای ارتقای شاخص های قم تلاش داشته باشند و آن را معیار کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۱۳۳۴۳۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در نشست  شورای اداری استان با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، شهدای دولت، شهدای کارمند و همچنین شهدای سلامت، از ضرورت قدردانی از خادمان مردم، خیّرین و نیک اندیشان سخن گفت.

وی افزود: باید گفت سپاه سلامت و خیرین در ماه های گذشته تلاش های زیادی برای کاهش آلام مردم در مسیر مقابله به این بیماری همه گیر داشته اند که از این رو باید از همه کادر درمان و سلامت و همچنین گروه های مردمی تشکر کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان، خدمت و مسؤولیت را در منطق اسلام، امانتی سه ضلعی خواند و ادامه داد: این مسؤولیت هم امانت خدا و هم امانت مردم است و از این رو باید آن را هم حق الله و هم حق الناس دانست.

امام جمعه قم سپس به ضلع سوم این امانت یعنی امانتداری نظام اسلامی و دستگاه رهبری اشاره کرد و گفت: در مجموع باید گفت یک مسؤول، امین خدا، امین مردم و امین ولایت و رهبری است که البته این سه امانتداری کار دشواری است.

وی افزود: در یک نظام جامع اداری، کارمند در تراز اسلامی فردی است که کار را بر اساس تکلیف و وظیفه انجام می دهد و تنها به مزد توجه ندارد.

مدیر حوزه های علمیه در عین حال علم و دانش، مهارت و فن، سلامت اداری را در کنار تقوا و تعهد به عنوان چهار ضلع مسؤولیت معرفی کرد که هر کدام کلیدی برای رشد و تعالی منابع انسانی خواهد بود.

 

اعرافی سپس به جایگاه متمایز قم در کشور و جهان توجه داد و اذعان کرد: قم نقشی تأثیرگذار برای همه ایران و بلکه مناطق مختلف جهان دارد که البته این امر به معنای امتیازخواهی نیست، بلکه به معنای خدمت قم به ایران و جهان اسلام و تربیت نیرو برای نظام اسلامی است.

وی افزود: البته این جایگاه اقتضاد دارد تا هم مسؤولان به این جایگاه توجه داشته باشند و هم این که مسؤولان کشور هم به این مسئله توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که قم باید در کمترین سطح از لحاظ آسیب های اجتماعی باشد تصریح کرد: مسؤولان قم باید برای ارتقای شاخص های قم تلاش داشته باشند و آن را معیار کار خود قرار دهند.

وی یادآور شد: اگر مسؤولان استان به جزئیات قوانین و مقررات فرابخشی و ظرفیت های قوانین مختلف، إشراف داشته باشند می توانند در جذب اعتبارات موفق تر عمل کنند.

اعرافی همچنین جایگاه بین المللی قم را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: قم شهری جهانی است که طرح های آن باید در امور زیارت، علم، فرهنگ و مسائل بین المللی دارای پیوست باشد.

وی از مسؤولان استان خواست تا در برنامه های در دست طراحی گرامیداشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه جدید قم ایفای نقش کنند.

اعرافی در پایان سخنان خود از مردم قم که در فراز و فرودهای مختلف در متن صحنه بوده و نقش آفرینی کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها