وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار هواپیمای ترابری نظامی برای انتقال اتباع این کشور و کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و اوکراین از افغانستان اعزام می کند.
کد خبر: ۱۳۳۳۹۱۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، یک مقام وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه به رسانه‌ها گفت: روسیه با چهار هواپیمای ترابری نظامی ۵۰۰ تبعه روس و کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی و اوکراین را از افغانستان منتقل می‌کند.

این مقام افزود: این هواپیما‌ها امروز برای انتقال اتباع روسیه، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و نیز اوکراین از افغانستان ارسال می‌شوند.

مقام وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیما‌های ترابری نظامی که قرار است ۵۰۰ نفر را از افغانستان تخلیه کنند در یک پایگاه هوایی در منطقه اولیانوفسک (در منطقه مرکزی روسیه) آماده برای پرواز شده اند.

در هر یک از این هواپیماها، یک اکیپ پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به افرادی که به روسیه منتقل می‌شوند، مستقر شده اند.

روسیه پیشتر گفته بود که سفارت این کشور در کابل همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و فقط شماری از کارکنان آن به روسیه منتقل خواهد شد.

گروه طالبان روز ۱۵ ماه اوت تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهندگان و تخلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت‌ها از این کشور آغاز شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها