تفاوت کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری و نگهداری ارزدیجیتال در صرافی

برای نگه داری دارایی ارزدیجیتال باید آن را به جایی منتقل نمایید که کلید خصوصی دارایی ارزدیجیتال شما را در بلاکچین آن رمزارز در اختیار شما قرار دهند تا دارایی ارزدیجیتال شما درنزد خودتان باشد نه شخص یا شرکت ثالثی.
کد خبر: ۱۳۳۳۲۲۵
تفاوت کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری و نگهداری ارزدیجیتال در صرافی
 
 
صرافی های ارزدیجیتال تنها وظیفه تبدیل فیات به ارزدیجیتال و برعکس است و وظیفه نگهداری از دارایی شما را ندارند. صرافی ها روزانه در معرض حملات هکرهای زیادی قرار میگیرند و اگر شما دارایی تان را بر روی صرافی ها نگه داری نمایید دارایی شما در معرض خطر بسیاری است. نگهداری دارایی ارزدیجیتال در صرافی اصلا شبیه نگهداری پول فیات در بانک نیست چرا که کنترل دارایی ارزدیجیتال را کسی دارد که کلید خصوصی آن را در اختیار داشته باشد و چون صرافی ها این کلید را در اختیار دارندگان ارزدیجیتال قرار نمیدهند در حقیقت دارنده دارایی شما هستند. این موضوع نیازمند اعتماد بسیار بالایی به صرافی است که دارایی خود و کلید آن را در صرافی نگهداری کنین و این امر بسیار پر خطر است و اصلا توصیه نمی شود.

راه دیگر نگهداری کلید خصوصی ارزدیجیتال کیف پول های نرم افزاری هستند. ارزهای دیجیتال همگی در اینترنت و در بلاکچین خود قرار دارند و فقط داشتن مالکیت این ارزهای دیجیتال به دارنده کلید خصوصی آن ارزدیجیتال محسوب می شود، برای نگه داری کلید خصوصی هر ارزدیجیتال یکی از راه های موجود استفاده از کیف پول های نرم افزاری است. این نوع نگه داری را نگهداری گرم می نامند چرا که کیف پول های نرم افزاری عمدتا بر روی موبایل شما قراردارند و دائما به اینترنت متصل بوده و در معرض هک و یا سرقت اطلاعات قراردارند که این موضوع سبب گردیده است که کلید خصوصی دارایی ارزدیجیتال شما و همچنین دارایی تان در معرض خطرات امنیتی بالایی قرار گیرند. یکی دیگر از ریسک هایی که استفاده از کیف پول های نرم افزاری دارد این است که اگر موبایل یا کامپیوتر شما به سرقت برود رباینده با داشتن رمز موبایل یا کامپیوتر شما می تواند به راحتی به کلیه دارایی های ارزدیجیتال شما دسترسی پیدا کند. بطور کلی امنیت کیف پول های نرم افزاری پایین است علی رقم اینکه هزینه ای برای کاربران ندارند و اکثرا رایگان بوده و محل درآمدشان کارمزدهایی که برای انتقال رمزارز و تبدیل آن دریافت می نمایند است.

امن ترین راه کار استفاده از کیف پول هایی سخت افزاری است که کلید خصوصی دارایی ارزدیجیتال شما را بصورت آفلاین و یا سرد نگه داری می نماید. کیف پول های سخت افزاری کلید خصوصی شما را بصورت رمزنگاری در چیپ های سخت افزاری خود نگهداری می نمایند و به هیچ عنوان این کلید را از خود خارج نمی کنند و هیچ گاه این کلید در معرض حملات آنلاین هکرها قرار نمی گیرد.

کیف پول سخت افزاری دُرج در ایران تولید می شود و گارانتی و پشتیبانی و آموزش دارد. کیف پول سخت افزاری دُرج با قیمت بسیار مناسب  راهکاری امن برای نگه داری دارایی های ارزدیجیتال خود داشته باشید. مزایای دُرج در مقاله این لینک با جزییات ذکر شده است. کیف پول سخت افزاری دُرج بر مبنای به روز ترین تکنولوژی روز دنیا در اروپا به نام ترزور با استفاده از استانداردهای جهانی در ایران تولید میشود تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، راهکاری امن و مطمئن در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد کیف پول سخت افزاری دُرج بدلیل تولید ملی بودن و دارای اصالت کالا بودن به کاربران اطمینان میدهد دارایی شان در جای امنی ذخیره شده است. برای خرید دُرج می توانید به سایت دُرج مراجعه نمایید. تحریم ناپذیر بودن این کیف پول نیز در مقاله ای بررسی شده و این اطمینان را به کاربران ایرانی میدهد که با خیال آسوده کلید خصوصی دارایی رمزارز خود را در دُرج نگه داری نمایند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها