تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در پنج وزن نخست پیکارهای جهانی از سوی امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا و ایمان محمدی، محمدحسین آذرم دخت و امیرمحمد بیات در ۶۳، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم مدال برنز گرفتند.
کد خبر: ۱۳۳۳۱۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، مسابقات رده‌ بندی و فینال پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان امروز از ساعت ۱۷ در شهر اوفا روسیه برگزار شد و در پایان تیم ایران توانست به یک مدال طلا و سه مدال برنز دست یابد.

یک طلا و ۳ برنز فرنگی‌ کاران جوان ایران

نتایج کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات پنج وزن نخست به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم امیررضا ده‌بزرگی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد المیر علی‌یف از جمهوری آذربایجان گذشت.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آدم اوزون از ترکیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

ده‌بزرگی در این مرحله با نتیجه ۶ بر صفر ایسخار کوربایف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از سد علی مردون عبدالله‌یف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر چیز لاجوآی از آمریکا را مغلوب کرد.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۱ بر ۳ مغلوب ساید باکایف از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، محمدی راهی گروه بازنده‌ها شد.

وی در این گروه مقابل ضیا باباشوف از کشور جمهوری آذربایجان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز و راهی دیدار رده‌بندی شد.

وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مانوئل استویچا از رومانی را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدحسین آذرم‌ دخت پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر واسیل کوجوک از رومانی را مغلوب کرد.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۲ بر ۴ مغلوب اکسایوس موکوبو از نروژ شد و با توجه به راهیابی این کشتی‌گیر به دیدار فینال، آذرم‌دخت به گروه شانس مجدد رفت.

وی در این گروه با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کریستوفر کلانی از مجارستان گذشت و راهی دیدار رده‌بندی شد. آذرم‌دخت در این دیدار و در یک کشتی تماشایی با نتیجه ۸ بر ۴ از سد عماد ابوالاتا از مصر گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آلگوت کالمان از سوئد مغلوب شد و با توجه به حذف این کشتی‌گیر در دور بعد، عابدی درزی حذف شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیرمحمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب سرخان ممدوف از جمهوری آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، بیات به گروه بازنده‌ها رفت.

وی در این گروه مقابل توماس واورزینزیک از لهستان با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار رده‌بندی شد.

بیات در این دیدار نیکولاس نتونیاس از یونان را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست به این شرح است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا ده‌بزرگی (ایران) ۲- علی مردون عبدالله‌یف (ازبکستان) ۳- المیر علی‌اف (جمهوری آذربایجان) و آکیلکات کولژیگیت اولو (قرقیزستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- ساید باکایف (روسیه) ۲- دیگو چخیکوادزه (گرجستان) ۳- ایمان محمدی (ایران) و نیکلاس اوهلن (سوئد)

۷۷ کیلوگرم: ۱- اسلام علی‌اف (روسیه) ۲- اکسیوس موکوبو (نروژ) ۳- محمدحسین آذرم دخت (ایران) و الکساندرین گوتو (مولداوی)

۸۷ کیلوگرم: ۱- ادلان امری یف (روسیه) ۲- تایرون استرکنبورگ (هلند) ۳- الکساندر پریماچنکو (اوکراین) و تانسل اورتوجو (ترکیه) ... ۱۳- علی عابدی درزی (ایران)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- موحامت باکایر (ترکیه) ۲- سرخان ممدوف (آذربایجا) ۳- امیرمحمد بیات (ایران) و آرمن چولوکیان (روسیه)

در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست در رده‌بندی تیمی، تیم روسیه با ۹۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های ایران با ۷۰ امتیاز، ترکیه با ۵۸ امتیاز و جمهوری آذربایجان با ۵۱ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا چهارم حضور دارند.

همچنین در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن دوم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۰ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت، مرتضی القوسی در وزن ۹۷ کیلوگرم به دیدار رده‌بندی رفت و امیر عبدی و محمد ناقوسی در اوزان ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم در گروه شانس مجدد (بازنده‌ها) حضور دارند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها