همزمان با بحران شدید سوخت در لبنان

سعد الحریری با طرح واردات سوخت از ایران مخالفت کرد

هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در لبنان روز پنجشنبه گفت: کمبود سوخت هزاران خانواده در این کشور را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۱۳۳۲۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، «نجات رشدی» نسبت به تأثیر بحران سوخت بر وضعیت بهداشتی و درمانی میلیون ها لبنانی ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: این شرایط اگر که راه حل فوری برای آن یافت نشود بدتر نیز خواهد شد و همه باید برای حل پایدار بحران سوخت در لبنان که در خدمت نیازهای همه مردم و حمایت از بهداشت و سلامت جامعه لبنان است، اقدام کنند.

هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد افزود: با شکل گیری موج جدید همه گیری کرونا، بحران سوخت می تواند باعث وخیم شدن وضعیت بهداشتی و درمانی لبنان شود.

نجات همچنین گفت که انرژی برق برای مردم این کشور و کسانی که در زمینه کمک های بشر دوستانه فعالیت می کنند بسیار اهمیت دارد.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، شدیدترین دوران بی‌ثباتی کشور از زمان پایان جنگ داخلی ۱۵ ساله این کشور در سال ۱۹۹۰ است.

بهای کالاهای اساسی و نرخ تورم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و نهادهای مدنی و کارشناسان اقتصادی می‌گویند که حدود نیمی از جمعیت لبنان اکنون زیر خط فقر هستند.

دولت لبنان سال گذشته اعلام کرد که قادر نیست بدهی‌های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور که اقتصادش به شدت به واردات وابسته است به شدت کاهش یافته است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای مالی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کمک مالی به لبنان را به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمیق و تشکیل دولت مستقل از نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی مشروط کرده‌اند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها