رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی:

لامبدا به ایران نزدیک می‌شود

امروز رکورد آمار قربانیان کرونا در کشور شکسته شد و ۶۵۵خانواده فقط در یک روز عزادار شدند. ۶۵۵خانواده‌ای که این روز‌ها به حمایت‌های خاص و مختلفی نیاز دارند تا زندگی شان بیش از  این با چالش رو به رو نشود. این حمایت‌ها برای برخی خانواده باید روی خدمات مشاوره و سلامت روان تمرکز داشته باشد، اما برخی خانواده ها در کنار چنین حمایت‌هایی به کمک‌های مالی نیز نیاز دارند. شرایط چنین خانواده‌هایی نگران کننده‌تر از سایر خانواده هاست.
کد خبر: ۱۳۳۲۴۶۴

این  روز ها هر کجا که می رویم  اخبار مربوط به کرونا و تعداد بیماران مبتلا و فوتی های ناشی از این ویروس است. به گونه ای که جمعه سازمان بهشت زهرای تهران اعلام کرد که بیشترین تعداد متوفی را داشته است.برای شناخت این وضعیت بسیار خطرناک نیازی به آمار های رسمی هم نیست. هر کجا که می رویم عکس   عزیزی که از دست رفته یا بنرهای تسلیت را داریم می  بینیم. بخش عمده ایی از اخبار هم در فضای مجازی و یا حتی رسانه های مختلف مربوط به همین موضوع ا ست. ورود ایران به پیک یا موج پنجم و شاید در ادامه موج های دیگر،  دلایل مختلفی دارد که دراین یادداشت قصد پرداختن به آنها را  ندارم، مسائلی مانند عدم تهیه بموقع واکسن، مدیریت بسیار ضعیف در این زمینه ، شرایط اقتصادی کشور و....

آنچه در این بین مهم است و کمتر به آن توجه می شود شرایط نامناسب اقشار ضعیف جامعه است، افرادی که در تعطیلات پیش رو شاید بیشتری آسیب را ببینند. نباید فراموش کرد که تعطیلی ها ممکن است سبب شود خانواده های نیازمند بیش از گذشته در شرایط دشوار قرار بگیرند، برای نمونه پدر خانواده ای را در نظر بگیرید که کارگر روزمزد است در ایام تعطیل  زندگی این خانواده چه شرایطی پیدا می کند.

لازم به یادآوری است که شرایط اقتصادی نامناسب و نبود شغل سبب شده کم نباشند خانواده هایی که پس اندازی ندارند و هزینه آنها از سوی سرپرست روزمزدشان تامین می شود.

بنابراین لزوم توجه به این اقشار این روزها بیش از گذشته احساس می شود.این حمایت‌ها همیشه توسط مردم در قبال سایر هموطنان در شرایط مختلف وجود داشته ولی امروزه بیش از گذشته نیاز به این نوع اقدامات و حمایت ها است. که در قبال دیگران مسوولیت اجتماعی خودمان را انجام دهیم. البته از دولت هم انتظار مضاعف می رود تا در این شرایط نگاه ویژه تری به  همه مردم بویژه نیازمندان و افراد دارای نیاز های خاص، بیماران صعب العلاج و نادر و .... داشته باشد و این انتظار مردم از دولت در راستای اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی است.



دکتر سیدحسن موسوی چلک

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها