ادعاهای غیر حرفه‌ای سخنگوی سنتکام درباره ایران

سخنگوی سنتکام یکشنبه شب بار دیگر مدعی نقش ایران در ربودن یک کشتی و حمله پهپادی به یک کشتی دیگر در آبهای خلیج فارس و دریای عمان شد و ادعا کرد که کشتی ربوده شده ۷ ساعت در اختیار ربایندگان قرار داشته است.
کد خبر: ۱۳۳۱۱۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، بیل اوربان، سخنگوی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده) در اظهاراتی غیر حرفه ای و مضحک به صدای آمریکا گفته ربایندگان قصد داشتند این کشتی را به آب‌های ایران منتقل کنند ولی به‌محض اطلاع یافتن از نزدیک شدن ناو جنگی آمریکا، سوار قایق‌های تندرو خود شده و از محل دور شدند.

ادعای دیگر این فرمانده آمریکا این بوده که ربایندگان کشتی «آسفالت پرینسس» لباس گارد ساحلی ایران را به تن داشته اند.

این مقام نظامی آمریکایی ها همچنین با قطعیت مدعی شده که پهپاد ساخت ایران و نیروهای رسمی این کشور عامل حمله به کشتی «مرسر استریت» بوده‌اند و علاوه بر بقایای پهپاد، مواد منفجره آردی‌ایکس را که در این پهپاد استفاده شده بود، جمع‌آوری کرده‌اند.

در این ارتباط اولا؛ فرمانده آمریکایی در بیان ادعاهایش این نکته اساسی را که اسرائیلی ها همواره نقش بی ثبات کننده در منطقه دارند، فراموش کرده است.

نقض دائم قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و همچنین قوانین بین المللی در قبال فلسطینی ها و تعرض به کشورهای همسایه از جمله مواردی است که نیاز به بازگویی ندارد.

این رژیم همچنان به تجاوزهای خود به خاک لبنان و سوریه و اخیرا عراق، ادامه می دهد، آن هم در شرایطی که این کشورها درگیر جنگ با تروریسم خطرناک تکفیری هستند.

تل آویو در تمام ۸ سال گذشته همه ابزارها و ارتباطات خود را برای ناکام گذاشتن برجام که یک توافق بین المللی است، بکار گرفته است و به صورت رسمی می گوید که برای کارشکنی در این توافق حاضر است جنگ براه بیاندازد.

به همین دلیل این رژیم نامشروع اسرائیل است که نیازمند آتش افروزی و بهانه تراشی برای تشدید تنش ها در منطقه می باشد.

دوم ؛ گذشته از اینکه تمام شواهد و دلایل بر نقش اسرائیل در تولید تنش و خشونت دلالت دارد،‌ مقام نظامی آمریکایی ادعاهایش را کمی غیر حرفه ای بیان کرده است.

وی در حالی می گوید ربایندگان ۷ ساعت کشتی ربوده شده را در اختیار داشته اند که آمریکایی ها حداقل ۴ پایگاه نظامی در محدوده های اعلام شده یعنی در سواحل جنوبی خلیج فارس و دریای عمان دارند که از آنجا قادر به اعزام بالگردهای تهاجمی هستند.

ژنرال آمریکایی توضیح نمی دهد که چرا در مدت زمان طولانی هفت ساعته و با آن همه ناو جنگی در آبهای خلیج فارس اقدامی نکردند و اجازه دادند که ربایندگان به راحتی منطقه را ترک کنند؟

البته اینکه گفته شده ربایندگان لباس گارد ساحلی ایران را به تن داشته اند هم از آن حرف هایی است که نشان از تعجیل و شتابزدگی در سناریو نویسی دارد، چرا که در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه، از هر دکانی می توان انواع لباس های رزمی با درجات کشورهای مختلف را تهیه کرد. ضمن آنکه لباس اساسا سند معتبری برای چنین ادعاهایی نیست.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها