نزدیک به ۴۰۰ نفر از اعضای طالبان، طی شبانه روز گذشته، در عملیات نیروهای امنیتی دولت افغانستان کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
کد خبر: ۱۳۳۰۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، «فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی بیست و چهار ساعت گذشته در سراسر افغانستان، تعداد ۳۸۵ تن از اعضای گروه طالبان را کشته و ۲۱۰ نفر دیگر از این افراد را نیز زخمی کرده‌اند.

امان در همین رابطه افزود: در نتیجه عملیات‌های نیروهای امنیتی افغانستان در بیست و چهار ساعت گذشته در ولایت‌های ننگرهار، لوگر، غزنی، پکتیکا، وردک، قندهار، هرات، فراه، جوزجان، سمنگان، هلمند، تخار، بغلان و کاپیسا، ۳۸۵ تن ار اعضای طالبان کشته و ۲۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

اوضاع امنیتی در افغانستان طی چند هفته گذشته در پی خروج غیر مسئولانه آمریکا بدتر از گذشته شده و نیروهای طالبان در مناطق مختلف این کشور در حال پیشروی هستند. اخیراً و در همین رابطه شهر «زرنج» مرکز ولایت نیمروز به دست اعضای گروه طالبان افتاد.

طی درگیری‌های هفته‌های اخیر مناطق بسیاری در سراسر افغانستان بین طالبان و نیروهای امنیتی دولت این کشور دست به دست شده است، اما سقوط مرکز یک ولایت در این میان واقعه‌ای پر اهمیت تلقی می‌شود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها