۱۳ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران فینال جذاب دسته ۸۶

یزدانی-تیلور ؛ نبردی به بزرگی المپیک

فینال دوی ۱۰۰ متر، رقابت دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری و فینال رشته پرش ارتفاع در واقع سه رشته‌ای هستند که در هر دوره المپیک، در فهرست پربیننده‌ترین و جذاب‌ترین مسابقات قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۳۱۸
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اما انگار امسال قرار است یک رقابت دیگر هم به این لیست اضافه شود. از مدت‌ها پیش بسیاری از طرفداران کشتی منتظر وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بودند؛ دلیل این انتظار هم کاملا منطقی بود. وقتی در یک طرف حسن یزدانی و در طرف دیگر تیلور آمریکایی قرار دارد، می‌توان شاهد یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های کشتی در تاریخ المپیک بود.
همان‌طور که از قبل هم انتظار می‌رفت، این دو کشتی‌گیر شناخته شده از هر دو طرف جدول توانستند رقبای خود را شکست داده و به فینال برسند. البته رقبای یزدانی به مراتب سخت‌تر از تیلور بودند.
مهمترین رقیب یزدانی در مسیر رسیدن به فینال، آرتور نایفونوف روس بود که در بازی‌های جهانی سال ۲۰۱۹ توانسته بود به مدال برنز برسد. ‌یزدانی بر‌خلاف رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ که به‌راحتی از سد این حریف روس گذشت، این‌بار تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر یک از حریف پیش بود و در نهایت توانست کشتی را با نتیجه ۷ بر یک به نفع خودش تمام کند.
در آن طرف، تیلور هم رقبای خود را با امتیاز بالا شکست داد تا به فینال این وزن برسد. این مسابقه کشتی امروز در سالن یوکوهاری دهکده المپیک توکیو می‌تواند مبارزه‌ای انتقامی برای یزدانی باشد. یزدانی و تیلور تاکنون دو مرتبه در رقابت‌های جام‌جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست با هم مبارزه کرده‌اند که هر دو بار، کشتی‌گیر آمریکایی پیروز شده است. یزدانی حالا می‌خواهد نوار ۵۲ پیروزی متوالی این کشتی‌گیر آمریکایی را پاره کند تا با کسب دومین مدال طلای المپیک، به اولین کشتی‌گیر ایرانی تبدیل شود که در دو المپیک متوالی به مدال طلا می‌رسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها