معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران:

تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی برای تزریق مناسب هستند

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با تایید کمبود شدید سرم تزریقی در کشور و رفع بخشی از مشکلات تولید سرم گفت: از تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی می‌توان برای تزریقات استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۲۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران در برنامه سعادت آباد رادیو تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در کشور گفت: متاسفانه آمار بستری ها صعودی است. تعداد بستری‌های کل تهران بیش از 10 هزار نفر است.

وی افزود: دو موضوع برای هر بیمار وجود دارد یکی از آنها تخت برای بستری و دوم ویزیت برای درمان است. بیش از 75 درصد بیماران استان تهران در کلینیک های سرپایی مداوا می شوند. در این کلینیک ها بیمار توسط پزشک ویزیت می شود و بررسی های لازم صورت می گیرد درمان های اولیه تخصصی ضد ویروس و وریدی کورتیکواستروئیدی و ضد انعقاد را دریافت می‌کند. در شرایط فعلی از هر 5 بیمار 1 نفر بستری می‌شود. چون اغلب وضعیت وخیمی ندارند و در کلینیک های تخصصی تنفسی و بستری موقت کووید ویزیت و درمان می‌شوند.

توکلی تصریح کرد: حدود 1400 نفر در روز از بیمارستان‌ها ترخیص می شوند و حدود 100 نفر فوت می کنند. ظرفیت تخت‌ های تهران اشباع است و تقریبا تخت خالی وجود ندارد. حدود 1500 تخت در استان تهران در اختیار بیماران جدیدی قرار می گیرد که در اورژانس هستند.بیماری هم که وضعیت وخیم دارد در بخش ویژه اورژانس بستری می شود. تحت نظر پزشک قرار می گیرد تا تخت‌های بخش خالی شوند و بیمار به بخش منتقل شود.

دکتر توکلی تاکید کرد: بیماران بدحال باید به بیمارستان ها مراجعه کنند. درگیری ریه لزوما به معنی بدحالی نیست ولی بیمارانی که تنگی نفس دارند و اکسیژن خونشان زیر 90 درصد است در اورژانس بیمارستان‌های اصلی ویزیت می‌شوند. ممکن است مریض نخواهد در فضای اورژانس بماند و ترجیح دهد به بیمارستان دیگری منتقل گردد. ولی تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی موظف به پذیرش بیمار هستند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران افزود: تنها زمانی است که به طور رسمی اعلام می‌کنم در هفته آینده هیچ چیز به جز افزایش آمار فوتی‌ها قابل پیش بینی نیست. چون در حال حاضر مردم زندگی عادی دارند و مراسم عزا و عروسی برگزار می‌شود و رستوران‌ها باز است و عمده افزایش آمار مبتلایان به این موارد باز می گردد. وقتی بازارها و رستوران تعطیل شود بار انتقال ویروس کاهش می‌یابد اگر چه مردم هم حق دارند چون روند واکسیناسیون تکمیل نشده اما طی هفته اخیر روند واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری گرفته و به تنهایی در استان تهران حدود 70 تا 80 هزار تزریق در روز انجام می شود.

توکلی در این گفت‌وگوی رادیویی با تایید کمبود شدید سرم تزریقی در کشور گفت: مشکلات کارخانجات در تولید سرم رفع شده و بخشی هم در ادامه رفع خواهد شد ولی آنچه مهم است برای تزریق سرم از تمامی سرم‌ها به جز سرم نمکی می‌توان برای تزریقات استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها