کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی بر سیاسی نکردن علم و تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا تاکید کردند.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، «مایک رایان»، از مدیران ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تمام کشورهای عضو این سازمان بر سیاسی نکردن علم و تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا تاکید دارند.

این اعلام موضع از سوی کشورهای عضو سازمان بهداشتی همزمان با آن است که ده‌ها حزب سیاسی، سازمان و اندیشکده از صد کشور جهان با انتشار بیانیه‌ای مشترک از رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستند تا با سیاسی سازی مطالعه درباره منشأ ویروس کرونا به شدت مخالفت کند.

پیش از این نیز سازمان بهداشت جهانی با سیاسی کردن اظهارنظرها درباره منشأ شیوع ویروس کرونا مخالفت کرده و خواستار بررسی علمی دقیق موضوع توسط کارشناسان شده بود.

پیشتر نیز جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه گیری کرده بود که ویروس کرونا ساخته دست انسان یا از نظر ژنتیکی اصلاح شده نیست، هرچند هنوز درحال تحقیق درباره سرمنشا انتشار آن است.

با این حال برخی از مقامات سیاسی آمریکا بویژه در دوران ترامپ با اتهام زنی به چین تلاش داشتند تا موضوع کرونا را سیاسی جلوه دهند.

در عین حال ویروس کرونا به یکی از موضوعات اصلی در خبرهای جهانی تبدیل شده و بسیاری از کشورها با پیامدهای سیاسی ناشی از شیوع این ویروس مواجه هستند. با وجود آنکه فقط ۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا فوت می‌کنند، اما شیوع این ویروس جامعه جهانی را بسیار متأثر ساخته است و در واقع شیوع ویروس کرونا تأثیر بسیار جدی بر وضعیت سیاسی در کل جهان گذاشته است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها