فرمانده انتظامی شهرستان ری خبر داد

دستگیری ۳ قاچاقچی انسان در اطراف شهرری

از ابتدای سال جاری تاکنون اتفاق افتاد:

کشف ۹۱۸ مورد قاچاق انسان در مرز ترکیه

سخنگوی گمرک گفت : از ابتدای سال تا کنون ۹۱۸ نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور به سمت ترکیه داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضایی شدند که اکثر آنها تبعه افغان بودند.
کد خبر: ۱۳۲۹۸۵۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از گمرک ایران، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال تا کنون ۹۱۸ نفر که قصد خروج غیرقانونی از کشور به سمت ترکیه داشتند توسط پرسنل گمرک کشف و تحویل مقامات قضائی شدند که اکثر آنها تبعه افغان بودند.

سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون، ۹۱۸ نفر، که قصد خروج غیر قانونی به کشورهای دیگر از مسیر ترکیه را داشتند در مرز بازرگان توسط یگان حفاظت گمرک بازرگان، در استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند. این میزان کشفیات معادل کشفیات کل سال ۹۸ و سه برابر کشفیات در سال ۹۹ بوده است.

لطیفی در خصوص جزئیات کشفیات قاچاق انسان در ماه‌های اخیر توضیح داد: در فروردین ماه میزان کشفیات ۱۸۲ نفر، در اردیبهشت ۲۵۲ نفر، در خرداد ۶۷ نفر، در تیرماه ۲۷۱ نفر و ۱۴۶ نفر هم در مرداد ماه (تا دهم) توسط یگان حفاظت گمرک کشف شدند. علاوه بر هوشیاری و دقت پرسنل گمرک، مجهز شدن گمرکات به دستگاه‌های کنترلی و اسکن، سگ‌ های موادیاب و افزایش تجهیزات کنترلی، افزایش تنش در افغانستان و موج مهاجرت اتباع این کشور به سایر کشورها، باز شدن مرزها و و افزایش تردد کامیون‌های حامل محموله‌های تجاری نیز از دلایل افزایش کشفیات مهاجران غیرقانونی در گمرک است.

کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار و ۴۰ بسته دارو در مرز با ترکمنستان

سخنگوی گمرک گفت: در روزهای اخیر در گمرک مرزی لطف آباد استان خراسان رضوی، از کابین کامیون خروجی به سمت ترکمنستان ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق با برند کنت و ۲۴ قوطی نوشابه، توسط مربی سگ‌های موادیاب کشف شد، این در حالی است که راننده ضمن ممانعت از بازرسی محموله با فرار به سمت درب مرزی و شکستن راه بند اصلی قصد خروج از گمرک را داشته که با هوشیاری پرسنل گمرک، کشنده و تریلر حامل کالا توقیف شد.

لطیفی ادامه داد: پس از هدایت کامیون به سمت درب مرزی، مجدداً کلاهای قاچاق از داخل کابین راننده تخلیه شد. راننده برای فرار از قانون به مربی سگ موادیاب پیشنهاد رشوه داده بود که این موضوع توسط این همکار وظیفه شناس رد و در صورتجلسه کشف نیز به آن اشاره شد.

وی افزود: در کامیون دیگری در این مرز، که محموله «گرانول پلی اتیلن» صادراتی به ترکمنستان را حمل می‌کرد، از جعبه بغل تریلر یک جعبه مشکی حاوی ۴۰ بسته انواع قرص و ویتامین توسط مربی سگ موادیاب کشف و طی صورت جلسه‌ای برای انجام مراحل قانونی در اختیار مقام ذیصلاح قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها