همه گیری کرونا در انگلیس به روایت دولت، علاوه بر گرفتن جان بیش از ۱۲۹ هزار تن و ابتلای بیش از پنج میلیون و هشتصد هزار نفر، بر پیکر اقتصاد و شاغلان در این کشور هم ضربه کاری وارد کرد.
کد خبر: ۱۳۲۹۷۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، همه گیری ویروس کرونا در انگلیس به روایت دولت، علاوه بر گرفتن جان بیش از ۱۲۹ هزار تن و ابتلای بیش از پنج میلیون و هشتصد هزار نفر، بر پیکر اقتصاد و شاغلان در این کشور هم ضربه کاری وارد کرده است.

یک شهروند انگلیسی با ابراز نگرانی از تداوم مشکلات اقتصادی گفت: حدود دو سال است که به علت تعطیلی‌های ناشی از همه گیری کرونا کارم را از دست داده ام و خانه نشین شدم و، چون خویش فرما هستم از کمک‌های مالی دولت به کارکنان شاغل بهره‌مند نشدم.

این جوان انگلیسی افزود: ناچار شده ام از پس اندازم خرج کنم البته آنانی که کمک‌های مالی دولتی دریافت کردند به میزانی نبوده است که بتوانند به طور کامل مخارج زندگی خود را تامین کنند.

بنابرگزارش مرکز ملی آمار انگلیس تولید ناخالص داخلی این کشور ۹.۹ درصد کاهش یافته که بیشترین آسیب در سیصد سال اخیر است.

صنعت خودروی انگلیس از جمله صنایعی است که در همه گیری کرونا آسیب‌های جدی دید به گونه‌ای که در تازه‌ترین گزارش اعلام شده در سال گذشته حدود ۹۲۰ هزار خودرو در این کشور تولید شد که در مقایسه با دو سال قبل از ان حدود ۷۵۰ هزار دستگاه کمتر شده است.

تیم پارکر، عضو اتحادیه کارکنان صنعت خودرو انگلیس در این باره اذعان کرد: در حال حاضر هیچ راه برون رفتی از بحران این صنعت مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: کارخانه‌های خودروسازی مدام از بازخرید و تعدیل نیرو‌های خود سخن می‌گویند و چشم انداز روشنی هم مشاهده نمی‌شود.

تازه‌ترین گزارش منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد تولید خودرو ماه گذشته در این کشور به کمتر از ۷۰ هزار دستگاه رسید که کمترین میزان در ماه ژوئن طی ۶۸ سال اخیر در این کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها