پس از شکایت از توئیتر برای سوگیری‌های تبعیض‌آمیز در الگوریتم برش عکسش، این شرکت به تیم‌هایی که بتوانند خطاهای موجود در الگوریتم برش عکس را پیدا کنند، ۳۵۰۰ دلار جایزه می‌دهد.
پس از شکایت از توئیتر برای سوگیری‌های تبعیض‌آمیز در الگوریتم برش عکسش، این شرکت به تیم‌هایی که بتوانند خطاهای موجود در الگوریتم برش عکس را پیدا کنند، ۳۵۰۰ دلار جایزه می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۲۹۴۸۶
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از ورج، توئیتر مسابقه‌ای برگزار کرده تا هکر‌ها و محققان، تبعیض‌ها و باگ‌های الگوریتم برش عکس‌هایش را بیابند و به تیم‌های برنده جایزه می‌دهد.

توئیتر امیدوار است با دادن دسترسی به کد‌ها و مدل برش عکس خود به گروه‌های مختلف، آن‌ها می‌توانند خطا‌های الگوریتم، مانند برش عکس به شیوه‌ای که موضوع تصویر حذف شود را بیابند.

شرکت‌کنندگان در این رقابت باید توضیحاتی از یافته‌های خود و مجموعه‌ای از داده‌ها ارائه کنند که با اجرا شدن در الگوریتم بتواند مشکل را نشان دهد. توئیتر پس از این مرحله بر اساس نوع خطا پیدا شده و میزان آسیبی که هر یک از آن‌ها می‌تواند به کاربر وارد کند و مواردی از این دست، امتیازات هر گروه را محاسبه می‌کند.  

تیم برنده ۳۵۰۰ دلار جایزه دریافت می‌کند. همچنین چند جایزه هزار دلاری برای نوآورانه‌ترین و قابل تعمیم‌ترین یافته‌ها نیز درنظر گرفته شده است. البته میزان جوایز در توئیتر سر و صدا‌هایی به دنبال داشت؛ برخی از کاربران معتقدند که توئیتر باید حداقل یک صفر دیگر برای عدد جایزه‌هایش اضافه می‌کرده است. علت این موضوع این است که توئیتر پیش از این نیز در برنامه جایزه برای خطا، به هر کاربری که می‌توانست خطایی پیدا کند که با اسکریپت‌نویسی بتوان فعالیتی را به اسم کاربر دیگری در فضای توئیتر انجام داد، مانند بازنشر یک توئیت یا عکس، ۲۹۴۰ دلار جایزه می‌داد. همچنین در صورت یافتن هر خطای احراز هویت که بر اساس آن بتوانید به پنل کاربری یک کاربر دیگر دسترسی پیدا کنید نیز ۷۷۰۰ دلار پرداخت می‌کند.  

توئیتر پیش از برگزاری این مسابقه، تحقیقات خود را در رابطه با الگوریتم برش عکس‌اش به پایان رسانده بود. این شرکت پس از آنکه متهم شد پیش‌نمایش برش عکس نرم‌افزارش نژادپرستانه عمل می‌کند، در ماه اردیبهشت/می‌ گزارشی از تحقیقاتی که در خصوص سوگیری‌های الگوریتم، انجام داده بود را منتشر کرد.  

از آن زمان تاکنون توئیتر تا حد ممکن از برش پیش‌نمایش عکس‌ها خودداری می‌کند. اما هنوز در نسخه رایانه‌های رومیزی توئیتر از این الگوریتم استفاده می‌شود. الگوریتم مناسب برش عکس ابزاری کاربردی برای شرکتی مثل توئیتر به شمار می‌رود.  

برگزاری مسابقه این امکان را برای توئیتر فراهم می‌کند که از نقطه نظرات طیف وسیع‌تری از افراد برخوردار شود و برخی مواردی که پیش از این به آن توجه نشده بود را در دستور کار تیم‌های کاری خود قرار دهد.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها