مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی از عرضه روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ منجمد در تهران خبر داد‌.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی کمالی سروستانی، مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تن مرغ گرم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ منجمد از سوی پشتیبانی امور دام توزیع می شود و در حال حاضر مرغ در تمامی فروشگاه ها موجود است و تنها مرغ با نرخ تنظیم بازار ناشی از مشکلات توزیع خارج از شبکه کم است.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه عرضه مرغ تولیدی خارج از شبکه توزیع بالاست، بیان کرد: با اعمال نظارت دقیق از مرحله کشتارگاه تا خرده فروشی مشکلات توزیع خارج از شبکه با نرخ های بالا به حداقل می رسد، در غیر این صورت باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنند چرا که در این میان دلال و واسطه سود اصلی می برد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۱۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان و مرغ گرم در بازار را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی از تولید ماهانه ۱۸۰ هزار تا ۲۱۰ هزار تن مرغ در کشور خبر داد و گفت: مشکلات سیستم توزیع از مرحله کشتار به بعد منجر به نابه سامانی و التهاب قیمت مرغ در بازار شده است.

کمالی سروستانی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه تامین می شود، گفت: مشکل عمده سامانه بازارگاه ناشی آن است که از زمان صدور حواله تا عرضه ذرت و کنجاله بدست مرغدار ۱۰ تا ۳۰ روز و بعضا بیشتر زمان می برد که در این فاصله مرغدار ناگریز به تامین نهاده از بازار آزاد است که عمده مشکلات ناشی از مشکلات حمل و نقل است‌‌.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۴ هزار تا ۵ هزار تومان و کنجاله سویا را ۷ هزار تا ۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تامین نهاده دامی از بازار آزاد تا زمان توزیع از سامانه بازارگاه حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد.

کمالی سروستانی با اشاره به انتقاد مرغداران نسبت به نبود کیفیت لازم نهاده های تولید گفت: این روزها مرغداران از کیفیت ذرت های اوکراین و کنجاله سویا گلایه مند هستند که این موضوع بر تولید تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه جوجه یک روزه همچنان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می شود، افزود: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم افزایش چند برابری هزینه های تولید، مرغداران هر کیلو مرغ زنده را با نرخ ۱۷ هزار و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می کنند، درحالیکه مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب ناشی از مشکلات سیستم توزیع بدست مصرف کننده می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها