رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی :

رشد ۱۵ درصدی جواز تاسیس صنعتی و معدنی در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و قائم‌مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه هیچ بانکی حق ندارد واحد تحت تملک را در اختیار داشته باشد گفت: ۴۶ واحد تحت تملک بانکی در استان کرمان سریعا باید توسط شورای هماهنگی بانک ها تعیین تکلیف شوند.
کد خبر: ۱۳۲۹۱۲۶
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛بابک دین‌پرست،در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان عنوان کرد: طبق ماده ۶١و ۶٢قانون رفع موانع تولید،این کارگروه بالاترین مرجع قانونی برای بررسی و اتخاذ تصمیم برای حل و فصل مشکلات واحدهای تولید به ویژه طرح های نیمه تمام،تامین مالی،تعیین تکلیف بدهی معوق ورفع مشکلات مرتبط با محیط زیست،منابع طبیعی،معادن ورفع موانع صادراتی رادر اختیار دارد.

وی از پیگیری های متعدد برای تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک شبکه بانکی نام بردو گفت:در پایان اردیبهشت امسال مشخص شد ۱۶ بانک در کشور یک هزار و ۷۹۳ واحد را تحت تملک دارند که ٧۵٠ واحد آن فعال و مابقی واحدها معادل ۵٨درصد غیر فعال هستند.

دین پرست اعلام کرد:بانک کشاورزی ۶٠٠ واحد، بانک ملی ٣٣٨ و بانک ملت ٢۴٩واحد را تحت تملک داشتند.
 
وی افزود:از سال ٩۵ پیگیری برای تعیین تکلیف این واحدها انجام شد و خرداد امسال به عنوان آخرین اصلاحیه ابلاغ شد که طبق آن هیچ بانکی حق ندارد واحد تحت تملک را در اختیار داشته باشد و درخواست داریم که۴۶واحد تحت تملک بانکی در استان سریعا توسط شورای هماهنگی بانک ها تعیین تکلیف کنند.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به در اختیار داشتن دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تحت تملک بانکی اشاره کرد و تصریح کرد: بانک گاهی چاره‌ای برای تملک واحد تولیدی ندارد،اما واحد نباید تعطیل شود و در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

دین پرست بیان داشت:اگر بانکی از پرداخت تسهیلات کارگروه رفع موانع تولید استنکاف کند و حتی در صورتی که مورد تایید این هیات قرار نگیرد بانک موظف است تسهیلات را پرداخت کند،نپرداختن تسهیلات تخلف محسوب می‌شود وموارد برای برخورد قانونی به هیات بانک ها ارجاع می‌شود.

وی بر اجرای کامل مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد وگفت:همه پرونده هایی که مصوبات را اجرا نکردند بررسی کنید، همه مصوبات بانکی که استنکاف شده پیگیری شوند.

دین پرست افزود: کرمان یکی از استان‌های بزرگ خودروسازی کشور است،کارگروه تسهیل را در استانداری تهران موظف کردیم مشکلات خودروسازان را دریافت و برای پیگیری ارائه کند.

وی ادامه داد:یکی از مشکلات اصلی بیشتر خودروسازان استان کرمان نیز ارزی است که هیات خبرگان بانکی باید آن را بررسی کند و رای دهد،همچنین سایر مشکلات را هم اعلام کنید که در دستور کار ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید قرار گیرد.

علی زینی‌وند،استاندار کرمان نیز با اشاره به روز بودن پرونده های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در حد توان در استان مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کردیم ومابقی چالش‌ها نیز در سطح ملی پیگیری شده است.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت تصمیم‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان در رفع موانع واحدهای تولیدی اظهار داشت: یکی از نشست‌های محوری هم در سفر به شهرستان‌ها برگزاری جلسات این کارگروه است.

زینی‌وند عنوان کرد:دستگاه‌های مختلف همواره برای رفع چالش‌های تولید تا حد توان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی راهکار پیدا و همکاری کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها