دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد.
کد خبر: ۱۳۲۹۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بامداد جمعه با بیان اتهامات اثبات‌نشده ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

«نایف الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد و مدعی شد ایران باید حمایت از «گروه‌ های تروریستی» را در یمن، سوریه، عراق و لبنان متوقف کند.

وی همچنین خواستار گنجاندن مسائل منطقه و موشکی در مذاکرات برجام شد. دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت مذاکرات وین بایستی علاوه بر برنامه هسته‌ ای ایران به رفتارهای منطقه‌ای و برنامه موشکی این کشور نیز رسیدگی کند.

«نایف الحجرف» چند روز پیش هم اتهامات مشابهی به ایران وارد کرده و درخواست مشابهی را مطرح کرده است. «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر درخواست شورای همکاری درباره مسائل منطقه و موشکی را مردود دانسته است.

الحجرف شنبه هفته جاری با بیان این ادعا که رفتارهای تهران، «ثبات منطقه را بر هم می‌زند» گفته بود مذاکرات هسته‌ ای وین باید مسائل مربوط به «رفتار ایران» را هم مورد رسیدگی قرار دهد و «منحصر به اجرای مجدد توافق هسته‌ ای نباشد».

اواخر خردادماه سال جاری هم وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مدعی شدند که باید اعضای این شورا در گفتگوهای هسته‌ ای با ایران مشارکت داشته باشند.

«سعید خطیب‌ زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۴۸ وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملا غیرسازنده توصیف کرد.

خطیب زاده با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را عملا گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌ های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند و گفت: «هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم.»

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها