داعش در ژوئن ۲۱ بار به مناطق قسد حمله کرد

هلی‌برن آمریکا در دیرالزور و بازداشت دو داعشی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، در حالی که شدت بحران‌ ها در سوریه رو به افزایش است، گروه تروریستی داعش در ژوئن گذشته ۲۱ حمله به مناطق تحت کنترل کردها در شمال و شمال شرق سوریه داشت. در عملیات هلی‌برن ائتلاف ضد داعش در حومه دیرالزور دو داعشی بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، نیروهای ائتلاف ضد داعش طی یک عملیات هلی‌ برن در حومه دیرالزور در شرق سوریه، یک فرمانده و مسؤول سابق گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند.

در این عملیات که در روستای الزر در حومه شرقی دیرالزور انجام شده و در نهایت به بازداشت مسؤول سابق مرکز بهداشت ولایت فرات داعش و یکی از فرماندهان این گروه تروریستی منجر شد، هشت فروند بالگرد از جمله یک نفربر شرکت داشتند.

همچنین طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نیروهای ائتلاف ضد داعش منزلی را که داعشی‌ها در آن پناه گرفته بودند، با بمب‌های دست‌ساز منفجر کردند.

این مرکز اعلام کرد: عملیات بدون حضور نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و یا نیروهای زمینی اجرا شد.

ائتلاف ضد داعش یکم ژوئیه جاری نیز عملیات امنیتی را با مشارکت نیروهای قسد در روستای خربه جاموس واقع در حومه شرقی حسکه انجام داده بود.

در آن عملیات منزلی که داعشی‌ها در آن پناه گرفته بودند، هدف قرار گرفت و در تیراندازی میان دو طرف سه تن از افرادی که در داخل ساختمان بودند، کشته شدند.

طبق گزارش این مرکز، گروه تروریستی داعش به عملیات خود در مناطق تحت نفوذ نیروهای قسد با حملات مسلحانه و ترور به شیوه‌های مختلف ادامه می‌دهد اما نیروهای قسد نیز بر تلاش‌های خود برای مقابله با این عملیات‌ها افزوده و همراه با نیروهای ائتلاف ضد داعش اقدام به گشت‌زنی می‌کنند.

این مرکز اعلام کرد: داعشی‌ها در ماه ژوئن بیش از ۲۱ عملیات در مناطق تحت کنترل نیروهای قسد در دیرالزور حسکه، حلب و رقه انجام دادند. این عملیات‌ها شامل حملات مسلحانه، بمباران و انفجارها بودند و در آنها ۱۶ تن شامل هشت غیرنظامی و هشت تن از نیروهای قسد، نیروهای امنیت ملی و دفاع شخصی سوریه کشته شدند.

داعش گهگاه تلاش می‌کند با این عملیات‌ها حضور خود در مناطق شمال سوریه را ثابت کند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه یکم ژوئن گزارش داد که دو داعشی یک اتوبوس حامل کارگران زن زمین‌های کشاورزی واقع در نزدیکی دفتر نیروهای قسد در شهر البصیره در حومه دیرالزور را متوقف کرده و از آنها خواستند به صورت‌هایشان نقاب بزنند. همچنین آنها راننده اتوبوس را تهدید کردند در صورتی که دفعات بعدی کارگران زن بدون نقاب را سوار کند، او را می‌کشند.

این در حالی است که نیروهای قسد با حمایت ائتلاف ضد داعش به حملات امنیتی گسترده خود برای توقف فعالیت‌های داعش به ویژه در رتبه اول در دیرالزور و در جایگاه بعدی در حسکه ادامه می‌دهند.

در نتیجه این حملات در ماه گذشته میلادی ۵۸ تن به اتهام عضویت در داعش و همکاری با آن بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها