ایستگاه پایانی بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

جنگ پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی / سرنوشت جام به دست استقلال افتاد

تیم های پرسپولیس و سپاهان پیش از برگزاری هفته پایانی رقابت‌ های لیگ برتر فوتبال ایران بهترین میزبان و میهمان فصل جاری شدند.
کد خبر: ۱۳۲۸۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، در آستانه هفته‌ سی‌اُم و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران قرار داریم و رقابت جذابی برای قهرمانی، بقا و کسب سهمیه احتمالی فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا بین هشت تیم وجود دارد.

با این وجود برخی از آمارها و جایگاه‌ها در هفته پایانی دستخوش تغییر نخواهد شد. مثل این که پرسپولیس بهترین تیم بازی‌های خانگی شد و این عنوان در دیدارهای خارج از خانه به سپاهان رسید.

پرسپولیس، بهترین میزبان لیگ بیستم

سرخپوشان تهرانی آخرین بازی این فصل خود را در خانه برگزار کردند و با نتیجه سه بر یک از سد تراکتور تبریز گذشتند.

شاگردان یحیی گل‌ محمدی در لیگ بیستم ۱۳ برد و ۲ تساوی را در ورزشگاه آزادی به دست آوردند. آنها ۲۵ گل وارد دروازه رقبا کردند و تنها پنج گل خوردند. ۴۱ امتیاز از ۶۴ امتیاز کنونی سرخپوشان در دیدارهای خانگی به دست آمده که معادل ۶۴ درصد امتیازات این تیم است.

پرسپولیس و فولاد تنها تیم‌های بدون باخت لیگ در دیدارهای خانگی بودند. تیم اهوازی نیز ۹ برد و ۶ تساوی را به دست آورد و ۳۳ امتیاز از ۴۳ امتیازش تا به اینجا را مدیون امتیازاتی است که در فولاد آرنا جمع‌آوری کرد.

پرسپولیس و سپاهان قهرمان درون و بیرون خانه / قعرنشینی مقتدرانه ماشین سازی

در دیدارهای خانگی رتبه دوم به سپاهان رسید و استقلال هم پس از فولاد در رده چهارم جای دارد البته شاگردان فرهاد مجیدی در صورت شکست دادن سپاهان هم‌امتیاز فولاد در رده سوم می‌شوند.

بدترین میزبان لیگ هم ماشین‌ سازی تبریز بود. آنها در ۱۵ بازی تنها ۱۱ امتیاز به دست آوردند و در دو دیدار آخر خانگی خود ۱۰ گل دریافت کردند و گلی به ثمر نرساندند.

سپاهان، بهترین میهمان لیگ بیستم

در بازی‌های خارج از خانه بهترین تیم لیگ بیستم، سپاهان شد. آنها حتی در صورت شکست مقابل استقلال در هفته پایانی جایگاه خود را از دست نمی‌دهند.

شاگردان محرم نویدکیا در این فصل هشت برد، چهار تساوی و تنها دو شکست در دیدارهای بیرون از خانه داشتند. آنها ۲۳ گل به ثمر رساندند و ۱۴ گل دریافت کردند.

۲۸ امتیاز از ۶۲ امتیاز کنونی سپاهان متعلق به بازی‌هایی است که در بیرون از نقش جهان به انجام رسانده‌اند؛ این یعنی تا قبل از هفته آخر ۴۵ درصد امتیازات.

پرسپولیس و سپاهان قهرمان درون و بیرون خانه / قعرنشینی مقتدرانه ماشین سازی

پس از طلایی‌پوشان، استقلال با ۲۶ امتیاز دوم است و پرسپولیس با ۲۳ امتیاز در رده سوم جای گرفته است.

تیم یحیی در صورت شکست دادن پیکان در هفته آخر می‌تواند هم‌امتیاز استقلال در رده دوم شود. سرخپوشان تهرانی با یک باخت، کمترین شکست را در بازی‌های بیرون از خانه تجربه کرده‌اند.

مشخص است که ماشین‌سازی با سه امتیاز بدترین تیم در دیدارهای خارج از خانه هم به حساب می‌آید. این تیم در صورت پیروزی در هفته آخر هم جایگاه خود را ترک نخواهد کرد. نفت مسجدسلیمان و سایپا با ۹ امتیاز نزدیک‌ترین تیم‌ها به نفت به حساب می‌ایند.

ماشین‌سازی، صاحب بدترین رکوردها

ماشین‌سازی با دو برد بدون شک کمترین پیروزی را در لیگ بیستم به خود اختصاص می‌دهد. آنها اگر در دیدار آخر خود به برتری برسند هم در بهترین شرایط با نزدیک‌ترین تیم به خود از لحاظ تعداد برد، دو پیروزی فاصله دارند. در سوی مقابل پرسپولیس و سپاهان با ۱۸ برد سایه به سایه یکدیگر پیش می‌روند.

کمترین باخت برای تیم یحیی

پرسپولیس کمترین باخت را در لیگ سی‌اُم مال خود کرده است. آنها اگر به پیکان هم ببازند بازهم با دو باخت کمترین شکست را در این فصل به خود اختصاص داده‌اند.

سپاهان با سه باخت نزدیک‌ترین رقیب تیم یحیی محسوب می‌شود. در سوی دیگر ماجرا ماشین‌سازی با ۱۹ باخت گوی سبقت را از بقیه تیم‌ها ربوده است. باید دید آنها ۲۰ تایی می‌شوند یا خیر.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها