سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در موقعیت فعلی شیوع سویه دلتای ویروس کرونا، این کشور محدویت های سفر اعمال شده اش برای ورود شهروندان غیر آمریکایی به این کشور را لغو نمی کند.
کد خبر: ۱۳۲۸۷۲۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، کاخ سفید روز دوشنبه تایید کرد که آمریکا محدودیت‌های سفر فعلی به این کشور را به خاطر نگرانی‌ها از شیوع سویه دلتای ویروس کووید-۱۹ که قدرت سرایت بالایی دارد و به خاطر آمار رو به افزایش مبتلایان به کرونا «در این موقعیت» برای مسافرانی از کشور‌های متعدد از جمله ایران لغو نمی‌کند.

این تصمیم که ابتدا توسط رویترز گزارش شده بود، پس از یک نشست رده بالا روز جمعه در کاخ سفید اعلام شد. این یعنی محدودیت‌های بلند مدتی که از سال ۲۰۲۰ مانع سفر تعداد زیادی از جمعیت جهان به آمریکا می‌شد، در کوتاه مدت برطرف نخواهد شد.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در این باره گفت: با توجه به وضعیتی که امروز در آن قرار داریم و با وجود سویه دلتا، محدودیت‌های فعلی سفر را در این موقعیت حفظ می‌کنیم.

آمریکا در حال حاضر، مانع سفر بسیاری از شهروندان غیر آمریکایی به این کشور می‌شود که در ۱۴ روز گذشته در انگلیس، ۲۶ کشور اروپایی شینگن که کنترل‌های داخلی مرزی ندارند، ایرلند، چین، هند، آفریقا، ایران و برزیل بوده اند.

محدویت‌های خارق العاده سفر توسط آمریکا اولین بار در ژانویه ۲۰۲۰ برای ممانعت از شیوع کروناویروس علیه چین اعمال شد. کشور‌های دیگر پس از آن شامل این محدودیت‌ها شدند، تازه‌ترین آن‌ها هند بوده است که از ماه مه مشمول این محدودیت شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها