فرماندار همدان گفت: سابقه و مستندات در دو سال گذشته نشان داده که مسئولیت پذیری و مدیریت پروتکل های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی به نحو احسن اجرا شده است.
کد خبر: ۱۳۲۸۶۰۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدعلی محمدی در نشست هم اندیشی شورای هیات های حسینی و بسیج مداحان ضمن تبریک میلاد حضرت امام هادی و دهه امامت و ولایت اظهار کرد: دستگاه انسان ساز حضرت اباعبدالله و عزداری ها در ایام محرم و صفر سد مستحکمی در برابر حجمه های بی امان متوجه جوانان ما در فضای مجازی است.

فرماندار همدان افزود: برگزاری مراسم عید سعید غدیر نیز با توجه به شرایط و پروتکل های بهداشتی در فضاهای غیر مسقف مقدمه برپایی تکیه و عزاداریهای سلامت محور در ایام محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه نباید مراسم عزاداری محرم و صفر دولتی شود، بیان کرد: آیین های دینی و مذهبی باید رنگ و بوی مردمی خود را داشته باشد.

محمدی ادامه داد : دستور العمل های ستاد مرکزی کرونای کشور در خصوص مراسم های مذهبی ابلاغ شده است که لازم است با توجه به شرایط شهرستان بومی سازی و به دقت اجرایی شود.

فرماندار همدان اظهار کرد: هیات های مذهبی منشوری را در خصوص شیوه نامه های اجرایی مراسم در ایام محرم و صفر تدوین و همه اعضا مقید به آن باشند.

وی خواستار پیش بینی و برگزای برنامه شیرخوارگان شهرستان همدان در چندین منطقه شد و تاکید کرد: صرفه جویی در مصرف منابع انرژی نیز به تکایا اعلام شود .

محمدی در پایان با اشاره به فرهنگ کهن و اصیل تعزیه خوانی همدان عنوان کرد: در محرم و صفر امسال به آیین تعزیه خوانی همدان باید بیشتر پرداخته شود.

فرماندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: سابقه و مستندات در دو سال گذشته نشان داده که مسئولیت پذیری و مدیریت پروتکل های بهداشتی از سوی هیات‌های مذهبی به نحو احسن اجرا شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها