شاهکار والیبال؛ لهستان، تیم دوم دنیا را بردیم

لبخند ایران روی تور توکیو

جدال حیثیتی ایران و لهستان، جدالی همیشه پر‌حاشیه والیبال ما با آنهاست که روز گذشته به نفع آلکنو و شاگردانش تمام شد.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، دیروز همه ایران بعد از آن کری‌خوانی‌های عجیب و البته تحریک‌کننده کوبیاک معروف، سرپا ایستاده بودند تا شاهد یک اتفاق تاریخی با دستان شیربچه‌های ایرانی باشند. احتمالا حالا کوبیاک، ستاره لهستان که از قضا دیروز یک‌ثانیه هم فرصت بازی نیافت، در خلوت خود شرمنده شده است. او قبل از بازی دیروز با غروری عجیب نوشت: «روی تیم‌ملی ایران به عنوان یک تیم حساب چندانی باز نمی‌کنم. آنها من را تحت‌تاثیر خودشان قرار نمی‌دهند. ایران تیمی است مثل باقی تیم‌ها که باید شکست‌شان بدهیم.»

انگار کوبیاک فراموش کرده بود شیربچه‌های ایرانی می‌توانند در سخت‌ترین شرایط، معادلات را به هم بزنند. انگار او فراموش کرده بود تکلیف یک مسابقه را نه حرف زدن که عمل مشخص می‌کند. کوبیاک دیروز حرف زد اما آنها که «عمل» کردند ستاره‌های بی‌نظیر والیبال ایران بودند. به تعبیر دیگر تیم دوم جهان، به «تیم» اول جهان باخت. ستاره بازی روز گذشته نه هیچ بازیکنی که «تیم‌ملی والیبال ایران» بود.

 ماراتن ایران و لهستان

انگار همه می‌دانستند ایران برنده جدال حیثیتی می‌شود. این را می‌شد از لبخندهای آلکنو فهمید. بعد از آن داد و فریادهای معروفش در لیگ جهانی و آن عصبانیتی که لب خط داشت، دیروز او از ته دل لبخند می‌زد و این میمیک جذابش، قدرتی دو چندان به شیربچه‌های ایرانی می‌داد.

جدال ایران و لهستان به معنای واقعی فراتر از یک مسابقه ساده بود. ست اول را لهستان با قدرت و با امتیاز ۲۵ بر ۱۸ برد. همه تصور می‌کردند شاید مثل لیگ جهانی کلافه شویم. در ست دوم اما ورق برگشت. با تحلیل درست آلکنو و کادر فنی، ایران هوشمندانه‌تر بازی کرد. دریافت‌ها بهتر شد و در دفاع روی تور عالی بودیم. در نهایت لهستان را شوکه کردیم و با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ این غول بزرگ را بردیم. ست سوم هم برای ایران تکرار ست دوم بود. لهستان را با همان امتیاز بردیم و رفتیم تا ست چهارم را ببریم و پرونده بازی را ببندیم. این بار اما لهستان اواخر ست خود را بالا کشید. توانست از تایم فنی خود استفاده لازم را ببرد. آنها با سرویس‌های لئون پیش افتادند و در نهایت ۲۵ بر ۲۲ این ست را بردند. حالا نوبت به ست پنجم رسیده بود؛ جایی که همه برایش استرس داشتیم. ایران در لیگ ملت‌های والیبال در ست پنجم پراشتباه و پراسترس ظاهر شد اما دیروز خبری از آن استرس نبود. در ماراتن نفسگیر این ست، در رالی‌های بیشمار و بعد از حدود ۷- ۸ مچ‌پوینت، در نهایت این شاگردان آلکنو بودند که ۲۳ بر ۲۱ لهستان را شکست دادند.

چهره‌ مغموم کورک، ستاره لهستان و حرف‌های لئون به هم‌تیمی‌هایش که حاکی از نارضایتی بود، فرسنگ‌ها با چیزی که کوبیاک برایشان قبل از بازی ترسیم کرد، فاصله داشت. آنها روز گذشته فهمیدند حتی در اوج قدرت و با کلی ستاره می‌توان به «یک تیم» باخت. ایران دیروز بعد از حدود سه سال و اندی بر لهستان فائق آمد. آخرین بار این تیم را در ۲۸خرداد سال ۹۹ برده بودیم. در بعد از ظهر دلپذیر دوم مرداد اما ساعاتی بعد از طلای شیرین جواد فروغی یک بار دیگر طعم این برد را چشیدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها