مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد

کاهش حجم آب سدهای پنجگانه پایتخت

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۳۸۱ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۸۲۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، محمد شهریاری از کاهش ۳۸۱ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران ۷۰۴ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۸۵ میلیون متر مکعب بوده، ۳۸۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۶۵، ۵۰، ۱۲۰، ۲۷۳ و ۹۸ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: متأسفانه این احجام نسبت به سال گذشته خصوصاً در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوضه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متأسفانه کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تأمین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تأمین پایدار آب مواجه نشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها