مردم بحرین با برگزاری تظاهراتی در منطقه «سنابس» ضمن سر دادن شعارهایی علیه آل خلیفه خواستار آزادی زندانیان سیاسی از بند این رژیم شدند.
کد خبر: ۱۳۲۸۰۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، مردم بحرین تظاهراتی را علیه آل خلیفه برگزار کردند. رسانه‌های بحرینی اعلام کردند که تظاهرات مذکور در منطقه «سنابس» برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی علیه آل خلیفه خواستار توقف اقدامات خصمانه و خشونت آمیز آن علیه شهروندان و غیر نظامیان و نیز انقلابیون، شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات سنابس همچنین بازداشت‌ های سیاسی توسط آل خلیفه را به شدت محکوم کردند و آزادی هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی در بند این رژیم را خواستار شدند. تظاهرات‌کنندگان اعلام کردند که آل خلیفه مسئول هرگونه اتفاق ناگواری است که ممکن است برای زندانیان سیاسی رخ دهد.

این تظاهرات درحالی است که چند روز پیش نیز جمعیت الوفاق بحرین در سالروز انحلال این جمعیت توسط رژیم آل خلیفه بیانیه‌ای را صادر کرد. در این بیانیه آمده است: آل خلیفه با انحلال جمعیت الوفاق، چشم بینای وطن را کور کرد.

این جمعیت در ادامه بیانیه خود آورده است: نظام آل خلیفه با جنونی که دارد، تلاش می‌کند تمام مردم بحرین را از صحنه سیاسی کنار بگذارد و آنها را جملگی به حاشیه براند. الوفاق همچنین عنوان کرده است: آل خلیفه با ارتکاب اقدامات غیرقانونی ثابت کرد که نمی‌تواند کشور را اداره کند. این رژیم گمان می‌کند بحرین همچون مزرعه‌ای است که می‌تواند با زور و قدرت در آن حکومت کند و به هیچکس احترام نگذارد.

این جمعیت بحرینی در ادامه بیانیه خود آورده است: آل خلیفه با بستن دفاتر جمعیت الوفاق در بحرین به تنوع حزبی در بحرین پایان داد. اکنون دیگر نه تنوع سیاسی و نه تنوع دینی و اجتماعی در بحرین به چشم نمی‌خورد.

جمعیت الوفاق همچنین تصریح کرده است: الوفاق یک نهاد مردمی، بزرگ و اصیل است و هر وطن پرستی که تسلیم ظلم نمی‌شود، به این جمعیت احترام می‌گذارد. تمامی فرزندان بحرین، الوفاق را نمایانگر آرزوهای خود می‌بینند.

این جمعیت تأکید کرد: جمعیت الوفاق همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد و معتقد است که بحرین به یک طرح سیاسی تکامل یافته برای برون رفت از بحران نیاز دارد. مردم باید از آزادی‌های مشروع و حقوق قانونی خود برخوردار باشند. آل خلیفه حقوق مردم بحرین را باید به آنها بازگرداند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها