نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد واکسن تک دز جانسون اند جانسون نسبت به دیگر واکسن‌ها از اثربخشی بسیار کمتری در برابر گونه دلتا برخودار است.
کد خبر: ۱۳۲۷۷۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد واکسن تک دز جانسون اند جانسون نسبت به دیگر واکسن‌ها از اثربخشی بسیار کمتری در برابر گونه دلتا برخودار است.

برهمین اساس، افرادی که با این واکسن در برابر کرونا ایمن شده‌اند نیاز به دریافت دز تقویت کننده دارند. این درحالیست که «متای مامن» رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» پیش از این در بیانیه‌‌ای گفته بود: بررسی آمارها در مطالعات هشت ماه اخیر نشان می‌دهد که واکسن یک دوز کووید ۱۹ شرکت جانسون اند جانسون آنتی‌ بادی خنثی‌ کننده قوی تولید می‌کند که نه تنها میزان آن کاهش نمی‌یابد، بلکه با گذشت زمان شاهد تقویت آن هستیم.

یک مطالعه جدید نمونه‌های خون بیمارانی که واکسن‌ های مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون را علیه نوع دلتا دریافت کرده‌اند، مورد بررسی قرار داد و دریافت، سطح آنتی باد بیمارانی که واکسن جانسون اند جانسون را زده‌اند در برابر گونه دلتا پنج تا هفت برابر کمتر بود، در حالی که سطح‌ آنتی بادی آنهایی که فایزر و مدرنا زده بودند سه برابر کمتر بود.

یافته‌ها مطابق با مطالعه‌ای است که نشان داده واکسن آسترازنکا که از همان فناوری جانسون اند جانسون استفاده می‌کند، ۳۳ درصد در برابر گونه دلتا موثر است.

محققان می‌گویند این مطالعه به خوبی نشان می‌دهد، ۱۳ میلیون آمریکایی که واکسن J&J را تزریق کرده‌اند نیاز به دز تقویت‌کننده دارند؛ روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز گفته است نوع دلتا اکنون ۸۳ درصد از کل عفونت‌های جدید در آمریکا را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها