مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه از ساخت یادمانی براي گراميداشت ياد و خاطره جان باختگان زلزله مهيب ۷.۳ ريشتري آبان ۱۳۹۶ و نكوداشت همدلي، همراهي، همدردي و مشاركت بي نظير مردم ايران اسلامي با حادثه ديدگان این زلزله در سرپل ذهاب خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۷۵۷۹


به گزارش جم جم آنلاین کرمانشاه؛ وحيد خسروی اظهار کرد: در اين يادمان نوشته اي نصب مي شود كه حاوي اطلاعاتي از اين زلزله مهيب و ويرانگر است و نشان مي دهد كه چگونه حمايت آحاد ملَت سربلند ايران اسلامي رفيق راه استقامت تاريخي مرزداران اين خطه شد و تمام اركان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، فرمايش ماندگار رهبر معظم انقلاب كه « از تهديد زلزله؛ فرصت و نعمت ساخته شود» را نصب العين قرار داده تا زندگي و مسكن مردم بنيادي نو بگيرد.
 
وی گفت: پس از حضور رهبر انقلاب در جمع مردم داغدار مناطق زلزله زده، بارقه اي از اميد در دل مردم زنده شد، همه پاي كار آمدند، مسوولان ملي و استاني براي تسريع در بازسازي و بهبود شرايط مردم عزم خود را جزم كردند و دولت تدبير و اميد با ۱۱ هزار ميليارد تومان هزينه براي بازسازي و خدمتگزاري ركوردهاي مناسبي برجاي گذاشت كه نويدبخش روزهاي خوب براي مرزنشينان شد.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه ادامه داد: مگراميداشت اين واقعه دردناك و حادثه تلخ كه نمادي از همدلي، صبوري و اميد به زندگي محسوب مي شود؛ يادآور انسجام، وحدت و وفاق بي نظير مردم و دولت در كمك رساني، امدادرساني، بازسازي و تلاش براي بازگشت مردم به زندگي است. روزهايي كه سخت گذشت اما روايتگر رشادت، شجاعت، همدلي، همراهي، ازخودگذشتگي و ايثار هموطنان و نمادي از نوع دوستي شد. اين يادمان فرهنگي و تاريخي به بستري براي خلق روايتي ارزشمند تبديل مي شود و بر پايداري و مقاومت مرزنشينان غيور و دلير مي افزايد و در تاريخ سراسر افتخار ايران اسلامي عزيز و سربلند ماندگار و به يادگار مي ماند. يادماني براي بزرگداشت ياد و خاطره ۶۲۱ هموطن جان باخته كه بخشي از هويت شهر سرپل‌ذهاب خواهد شد.


خسروی تاکید کرد: با تلاش شبانه روزي، همت و غيرت مردم و مسوولين اميد به زندگي در مناطق زلزله زده برگشته و با بهره برداري از پروژه هاي عظيم و بزرگي چون سامانه گرمسيري اقدامي ماندگار براي رونق معيشت مرزنشينان با توسعه بخش كشاورزي صورت گرفته، تهديد زلزله به فرصتي براي شكوفايي منطقه تبديل شده و در قالب فرآيند بازسازي ۱۳۰ هزار واحد مسكوني، آموزشي و... ركوردي بي نظير خلق شد، اين افتخار به يادگار ماند كه نظام هميشه و حتي لحظه اي مردم را تنها نگذاشت و دولت نيز در لبيك به توصيه هاي رهبر معظم انقلاب در بازسازي ركورد برجاي گذاشت و لحظه اي درنگ نكرد تا اين مردم با آرامش دوباره به زندگي برگردند و مقاوم و استوار مسير سربلندي كشور عزيزمان را ادامه دهند.



مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه یادآور شد: در چند روز اخير شاهد هستيم خبر احداث يادماني براي نكوداشت حماسه همدلي و همراهي مردمان ايران زمين و گراميداشت ياد و خاطره جانباختگان اين حادثه دردناك كه در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ به صورت رسمي اعلام شد با شايعه پراكني در فضاي مجازي تحريف شده و خبر كذب و دروغ را منتشر مي كنند كه بي شك همگان آگاهي دارند اين دغدغه مندي دروغين نشان از بي اخلاقي رواج يافته است و اين افراد متأسفانه همه مرزهاي صداقت، راستگويي و انصاف را  نیز جابجا كرده اند.  


وی همچنین افزود: عده اي دوباره با همان ادبيات سخيف، زننده و بي مايه با گفتاري سطحي و تُنك مايه در فضاي مجازي شايعه سازي مي كند و براي هويت يابي و جايگاه يابي شروع به توهين، تهمت و افترا به مسوولين نموده‌اند كه مايه شرمساري است.
 
خسروی گفت: اين افراد  همان كساني هستند كه آن زمان نيز در حين امدادرساني و كمك رساني با سخنان غرض آلوده و درشت گويي به جاي همدردي با مردم از ميدان تلاش و كوشش فرار كردند و با توهين به خدمتگزاران نظام و گروه هاي مردمي مروج تفرقه بودند و براي ايجاد يأس و نااميدي از هر حربه اي استفاده كردند.
 
وی تصریح کرد: اين افراد را به رعايت اخلاق و حركت در مدار انديشه و انسانيت دعوت مي كنيم كه در گفتمان رعايت ادب را داشته و فضاي نقد را به كلمات زشت آلوده نكنند و البته صدحيف كه برخي براين كوته فكران منعفت طلب نام رسانه گذاشته اند.
 
خسروی در پایان گفت: از همه صاحب نظران، پيشكسوتان و اهالي قلم نيك انديش و پاك نهاد استان انتظار داريم با توجه به در پيش بودن روز خبرنگار و لزوم حفظ حرمت و عزت قلم با تمايز در گفتار، نوشتار و رفتار جايگاه مقدس رسانه را براي مردم عزيز تبيين، تشريح و معرفي كنند تا اين افراد ناآگاه تصور نكنند به سادگي مي توانند به قداست و جايگاه اخلاق و انديشه در ادبيات رسانه توهين كنند.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها