جمعه‌ای كه گذشت برای جامعه فوتبال و همه كسانی كه عاشق فوتبال و سینما بودند، یك جمعه تلخ بود.
کد خبر: ۱۳۲۶۹۰۱
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، خبری كه از آن‌سوی دنیا آمد، بی‌رحمانه بود و خیلی‌ها را اندوهگین كرد. حمیدرضا صدر درگذشت.
من به خوبی از شرایط حمیدرضا صدر با خبر بودم و می‌دانستم این مفسر خوب سینما چه شرایط سختی را تحمل می‌کند می‌دانستم این اواخر تحمل دردهای شدید سرطان برایش چقدر سخت شده بود. به همین خاطر هم آرزو می‌کردم حمید زیاد زجر نکشد و سرانجام این رفیق نازنین از تخت بند تن رها شد و از رنجی كه طی سه‌سال گذشته به‌واسطه سرطان تحمل می‌كرد، رهید و به سوی معبود پر كشید. مردی فرهیخته با قلمی شیوا و كلامی فاخر كه یادگارهای او كتاب‌های ارزشمندش هستند و صوت و صدایی كه از خود در آرشیو تلویزیون و در فضای مجازی به یادگار گذاشته، با آن تفسیرهای جذاب و پربارش. اینها همه‌اش میراث ماندگار و همیشگی این مرد فهیم و انسان دوست‌داشتنی هستند.
بدون تردید او از چهره‌های درخشان فرهنگی كشور بود؛ فرهیخته و اندیشمند. نیازی نیست حالا كه رفته بخواهم حوزه توانمندی او را توصیف كنم. تمام علاقه‌مندان به فوتبال بر سلطه ایشان بر جهان فوتبال و ارتباط او با فوتبال مدرن آگاهی دارند.
صدر به فوتبال ایران خدماتی تاریخ‌ساز ارائه داد و كتاب‌هایی كه نوشت، در ارتقای سطح فرهنگی جامعه ما نقش شگرفی داشت. اطلاعاتی كه از طریق كلام به مخاطبان منتقل كرد، در نوع خود اگر نگوییم بی‌نظیر، كم‌نظیر بود. ادبیات خاصش، شوریدگی‌اش هنگام تفسیر یك مسابقه، عشقی كه به فوتبال داشت و عشقی كه به مردم داشت، راز ماندگاری‌اش بود.
اما دریغ و درد كه فرسنگ‌ها دور از وطن، با یك بیماری سهمگین مبارزه كرد و دست آخر تسلیم شد. از صبح دیروز دارم خاطرات شیرینم با حمیدرضا صدر نازنین را مرور می‌كنم. ما دو نفر سالیان درازی كنار هم از فوتبال صحبت و با فوتبال زندگی كردیم. در چندین و چند جام‌جهانی، رقابت یورو و ده‌ها مسابقه فوتبالی دیگر. گفتیم و شنیدیم از فوتبال و هر چیزی كه به‌نحوی به فوتبال ارتباط داشت. فوتبال چیزی بود كه پیوند عاطفی ما را برای چندین دهه به هم گره زد و حالا این دوست نازنین رفته و به ابدیت پیوسته.
این درست كه مرگ برای همه است اما برخی مرگ‌ها تلخ و جانگداز هستند. آقای صدر عزیز، مرگ شما بغض را در گلویم نشاند و سنگینی یك غم بزرگ را بر قلبم. خدا نگهدارت برای همیشه.
از این تریبون استفاده می‌كنم و فقدان سنگین دكتر حمیدرضا صدر را به همسر ایشان، دختر نازنینش،  خانواده‌اش، جامعه فوتبال و همه علاقه‌مندان به این مرد شریف تسلیت می‌گویم و از صمیم قلب امیدوارم روحش در آرامش قرار بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها