خلافی‌های پرشمار تردد شبانه در شیراز و مسافرت در استان فارس

خلافی‌ خود را مجانی تسویه کنید!

طی سال‌های اخیر، خرید خودروهای کارکرده در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده است. البته این امر به دلیل افزایش چشم‌گیر و لجام‌گسیخته قیمت‌ها تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود. مسئله دیگری که به رونق بازار خودروهای کارکرده دامن می‌زند، توقف واردات خودروهای خارجی است. این اتفاق باعث شده است که خرید و فروش خودروهای خارجی عموما در نسخه‌های دست دوم صورت گیرد و آمار معامله خودروهای صفر خارجی هر روز کمتر شود.
کد خبر: ۱۳۲۶۴۷۷
 
چگونه خودروی دست دوم بخریم؟
 
 
البته در این سال‌ها شاهد افزایش آمار خرید و فروش خودروهای کارکرده داخلی نیز بوده‌ایم که این کمی غیرقابل پیشبینی بوده است. کارشناسان دلیل چنین تغییری سلیقه‌ای را در بازار، افت کیفی تولیدات جدید داخلی می‌دانند. از نظر کاربران، خودروهای صفر تولید داخل، به دلیل تحریم‌های صنعت خودروسازی طی سال‌های اخیر به‌ شدت دچار افت کیفی شده‌اند. امری که منجر به داخلی سازی هر چه بیشتر محصولات مونتاژی و البته افت کیفی آن‌ها نیز شده است.


مشکلات خرید در بازار کارکرده‌ها


موارد ذکر شده باعث شده تا خرید خودروهای داخلی کارکرده و قدیمی‌تر اما با کیفیت‌تر طرفداران بیشتری داشته باشد. البته افزایش قیمت، بدعهدی تولید کنندگان در تحویل به موقع خودروهای ثبت سفارش شده و بلاتکلیفی بازار نیز در تشدید این تمایل موثر است. اما باید درنظر داشت که بیشتر شدن رونق بازار خودروهای کارکرده باعث شده است که فرصت برای سوءاستفاده دلالان و سودجویان نیز بیش از پیش  باشد. عرضه خودروهایی با نواقص فنی نامشخص به عنوان یک اتومبیل سلامت یا فروش خودرویی تصادفی به جای یک سواری سالم و بی‌نقص مواردی است که به وفور در بازار دیده می‌شود. درواقع، این سال‌ها دست‌ بردن در کیلومتر شمار و کم کردن کارکرد خودرو، مطرح نکردن رنگ شدگی بدنه در مواردی که تشخیص این موضوع راحت نیست و خودرویی که قطعات فنی آن مشکل جدی دارند اما تشخیص این مشکل کار هر کسی نیست از اتفاقات شایع بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده شده است. در این مواقع است که کمک گرفتن از یک کارشناس خبره بسیار موثر خواهد بود. کارشناس، ضمن اینکه تردید در خریدن یا نخریدن یک خودرو را به اطمینان تبدیل می‌کند از متضرر شدن خریدار پیشگیری می‌نماید. کارشناسان با داشتن علم و تجربه کافی در این کار، به خوبی مشکلات فنی خودرو را تشخیص داده و از سلامت بخش‌های مختلف آن مانند سیستم ترمزها، برق‌کشی و سیم‌کشی‌ها و اجزای برقی‌اش و فنربندی و سیستم چرخ‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. موتور و گیربکس را که اصلی‌ترین اجزای فنی خودرو هستند مورد بررسی دقیق قرار داده و وضعیت سرسیلندر و سوپاپ‌های خودرو را چک می‌کنند. سیستم فرمان و کلاچ نیز از دیگر مواردی هستند که یک کارشناس می‌تواند به طور دقیق آن‌ها را بازبینی کند. تخمین دقیق کارکرد خودرو و سلامت بدنه نیز نکاتی هستند که کارشناس به کمک دستگاه‌ها و ابزار تخصصی آن‌ها را تشخیص می دهد. بنابراین کمک گرفتن از کارشناسان در  خرید خودرو دست دوم داخلی نیز امری ضروری و لازم است.


قیمت‌گذاری خودرو دست دوم


یکی دیگر از مواردی که این سال‌ها در خرید و فروش خودرو کارکرده اهمیت ویژه پیدا کرده است، قیمت این خودروها است. درواقع نوسانات عجیب و غیرمعمول موجود در بازار خودروهای داخلی و خارجی، اعم از صفر و کارکرده باعث شده است که قیمت دقیق بسیاری از خودروها مشخص نباشد. به این ترتیب که برای  خرید و فروش خودرو روز ، باید قیمت دقیق آن طبق نرخ روز و شرایط خودرو اعلام شود. ممکن است قیمت در طول چند روز تغییر کند. اما معمولا کارشناسان که خودرو و سلامت آن را بررسی می‌کنند، قیمت‌گذاری کارشناسی را نیز درنهایت انجام می‌دهند. به این ترتیب می‌توان هنگام اعلام فروش خودرو قیمت کارشناسی شده آن را با اطمینان اعلام کرد. یا اینکه خریدار از کارشناس بخواهد ضمن بررسی خودروی مورد نظرش، قیمت کارشناسی آن را نیز باتوجه به شرایط روز بازار مطرح کند. این کار ضمن پیشگیری از وارد آمدن ضرر به فروشنده و خریدار، بر ثبات بازار نیز تاثیر مثبتی دارد و مانع از سودجویی‌های منفعت‌طلبانه دلالان خواهد شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها