پژو ۲۰۷، را در واقع باید فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ محبوب دانست. هاچبک دوست‌داشتنی فرانسوی که از همان ابتدا جای خود را در بازار ایران محکم کرد و در تمامی دو دهه‌ای که در بازار خودروی ما حضور داشته، همواره یکی از پرطرفدارترین خودروها بوده است.
کد خبر: ۱۳۲۴۴۳۸
 
چرا قیمت پژو ۲۰۷ در بازار ایران در نوسان است؟
 
 
ایران خودرو با موفقیت این هاچبک خود، فیس‌لیفت این خودرو را با نام پژو ۲۰۷ روی خط تولید قرار داد. پژو ۲۰۷ که در خود کمپانی پژو تولید می‌شود با نمونه موجود در ایران متفاوت است و در فرانسه این ۲۰۷ ایرانی، به عنوان فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ عرضه می‌شود. به هر حال، این هاچ بک جدید با سرو شکلی به روز تر، و امکانات بهتر، پا به بازار خودروی ایران گذاشت. اما درست برخلاف پژو ۲۰۶، این خودروی جدید، دیگر در سبد خودروهای اقتصادی قرار نگرفت. قیمت بالای این خودرو در میان تولیدات داخلی، باعث تعجب مخاطبان بازار شده است.

پژو ۲۰۷ و قیمت عجیب و غریبش

در مدت کوتاهی بعد از تولید و عرضه پژو ۲۰۷، بازار خودروی ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد ناگهانی پیدا کرد. از طرفی، شدت گرفتن تحریم‌ها نیز به این بالا رفتن قیمت کمک کرد. به ناگهان محصولات تولید داخل، یک روند روبه رشد خیلی غیر منطقی پیدا کردند. پژو ۲۰۷ در صدر این خودروها، به ناگهان به قیمت‌های بالای صد میلیون تومان رسید. همین موضوع باعث کم شدن استقبال از آن شد. به علاوه، همزمان با این افزایش قیمت‌ها، واردکنندگان خودرو، انواع محصولات چینی را با امکانات رفاهی بسیار زیاد و طراحی‌های مختلف وارد بازار کردند که نتیجه، تمایل مردم به سمت این خودروها بود. مخاطبان بازار خودرو ترجیح می‌داند با کمی بالا و پایین کردن پول خود، خودرویی چینی با امکانات رفاهی زیاد و ظاهر جدید بخرند تا یک هاچ بک تولید داخل، با همان قیمت که حتی یک سانروف هم نداشت.

بعد از انتقادات بسیار به این کمپانی، ایران خودرو نسخه جدیدی از این خودرو را با سقف پانوراما تولید کرد که باز هم به دلیل کم بودن امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، نتوانست رقیبی مناسب برای خودروهای چینی باشد.

تفاوت قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک

ایران خودرو، پژو ۲۰۷ را با دو گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه کرد. این خودرو با همان پیشرانه معروف TU5 به بازار عرضه شد. بعد از عدم موفقیت ایران خودرو در تولید پژو ۲۰۶ اتوماتیک، که منجر به تعطیلی خط تولید این خودرو شد، حالا این کمپانی شانس خود را برای تولید مدل اتوماتیک پژو ۲۰۷ امتحان کرد. اما گویا، این روند ناموفق تولید خودروی اتوماتیک، این بار هم گریبان ایران خودرو را گرفت. مدل‌های اتوماتیک پژو ۲۰۷ نتوانستند در بحث فنی خوب بدرخشند. همین موضوع هم یکی دیگر از دلایل تمایل مردم به سمت خودروهای چینی شد. چون این خودروها مشکل گیربکس پژو ۲۰۷ را نداشتند. اما قیمت مدل اتوماتیک این خودرو تقریبا دو برابر قیمت مدل دنده‌ای است. و حتی با پایین آمدن قیمت خودرو در بهار ۱۴۰۰ هم هنوز قیمتی بسیار بالا دارد.

کلام آخر

پژو ۲۰۷ در حال حاضر یکی از خودروهای تولید داخل است که بورس خوبی دارد و کماکان خیلی‌ها به سمت خرید این خودرو می‌روند. ایران خودرو بعد از موفقیت مدل هاچبک این خودرو، سدان آن را نیز تولید کرد که البته خیلی مورد توجه قرار نگرفت.  شاید دلیل این عدم استقبال، بالا بودن  قیمت 207 باشد. با تغییرات قیمت دلار، و بعد از جریانات شیوع ویروس کووید ۱۹، قیمت انواع خودرو در بازار ایران، روندی غیر منطقی داشته است. حالا در اواخر بهار سال ۱۴۰۰، کم کم قیمت خودروها به سمت تعادل حرکت می‌کنند. شاید با کمی صبوری بتوان این خودرو را با قیمت اصلی و ارزش حقیقی آن خریداری کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها