با حضور استاندار هرمزگان، پروژه گازرسانی به شهر رودان با اعتبار 460میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۲۶۴۱۷
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،با حضور استاندار هرمزگان، پروژه گازرسانی به شهر رودان با اعتبار 460میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر فریدون همتی در حاشیه آیین افتتاح این پروژه گازرسانی، گفت: فرآیند برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار پروژه گاز رسانی به  شهر رودان از اوایل سال 98 آغاز شد و با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت گاز این پروژه امروز به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که 180کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه توزیع در این پروژه اجراء شده است، افزود: برای اجرای این پروژه 460میلیارد ریال از محل اعتبارات بند ق بودجه هزینه شده است و نزدیک به 10هزارخانوار در شهر رودان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

استاندار هرمزگان با بیان این که با افتتاح این پروژه، شهر رودان به صورت کامل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است، اظهار کرد: گازرسانی به 104 روستا و یک شهر دیگر در شهرستان رودان در دستور کار است.

دکتر همتی بیان کرد: طراحی و پیمان سپاری شبکه داخلی گاز میناب، سیریک و جاسک با اولویت  و به سرعت باید انجام شود که به موازات راه اندازی خط انتقال اصلی، بتوان بخش زیادی از شهر میناب و سیریک را زیر پوشش قرار داد. 

دکتر همتی با بیان این که طی دولت دوازدهم جهش خوبی در حوزه گازرسانی به مناطق مختلف استان صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰میلیارد تومان بودجه سرمایه ای برای اجرای طرح های گازرسانی در سال جاری مصوب شده است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان معادل ۸۵درصد بودجه مصوب جذب شده است.

دکتر همتی با اشاره به ظرفیت اشتغال یک هزار نفری ایجاد شده با عملیات گازرسانی به مناطق  مختلف استان، گفت: تربیت نیروهای متخصص برای اجرای شبکه داخلی گاز خانگی می تواند ظرفیت خوبی در خصوص اشتغال ایجاد کند که واحدهای فنی و حرفه ای باید به این موضوع ورود کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با رایزنی انجام شده و حمایت دولت، تسهیلات ۱۰میلیون تومانی برای ۵۰هزار خانوارهای  هرمزگانی و سیستان و بلوچستانی متقاضی اجرای شبکه داخلی گاز خانگی اعطا می شود. 

وی در پایان گفت: تا کنون عملیات گازرسانی به هشت شهر و 43 روستای استان به طور کامل انجام شده است و نزدیک به 10هزارخانوار روستایی و بیش از 128هزار خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها