حسین قاسمی، پژوهشگر امنیتی در گفت‌وگوی تفصیلی با روزنامه جام‌جم:

چرا یونسی عوامل قتل های زنجیره ای را اخراج نکرد؟

سخنگوی دولت گفت: هیچ شواهدی در خصوص امنیتی بودن انفجار پارک ملت گزارش نشده است. این حادثه به هیچ عنوان خرابکاری نیست و شبیه اقدامات خرابکارانه اخیر نبوده است.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۱۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: اعضای هیات دولت جلسات مستمری با آیت الله رئیسی دارند و دولت خود را به همکاری همه جانبه با رئیس جمهور منتخب مکلف می‌داند.

وی ادامه داد: دولت برای رفع نگرانی‌ها برای وجود کالای اساسی در ماه‌های اولیه دولت منتخب تمام تلاش خود را به کار بسته است و ترتیباتی اتخاذ شده تا در ماه‌های آغازین دولت نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ربیعی در مورد ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آزادی زندانیان بین دو کشور ایران و آمریکا گفت: مذاکرات در این زمینه در جریان است و پس از نتیجه بخش بودن مذاکرات اطلاع رسانی بیشتری انجام می‌شود.

وی در مورد تحرکات در کشور افغانستان بیان داشت: در مجموع آمادگی‌های لازم در همه دستگاه‌های ذی ربط وجود دارد و سناریو‌های متفاوتی نسبت به تحرکات در این کشور پیش‌بینی شده است. تدابیر لازم در خصوص مراقبت از مرز‌ها وجود دارد. بخشی از نیرو‌های افغانستانی که به ایران پناه آورده بودند با هماهنگی دولت مرکزی به این کشور برگردانده شده‌اند.

ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی مدیران آموزش و پرورش به عنوان سرپرستان مدارس خارج از کشور معرفی شده‌اند در حالی که سال‌هاست بسیاری از معلمان در صف انتظار هستند، بیان داشت: این یک شایعه است و حتی یک مورد هم خارج از قواعد و قوانین نبوده است.

سخنگوی دولت در مورد علت صدای انفجار در پارک ملت اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد صدای انفجار ناشی از ایجاد یک حفره‌ای در پارک بوده مخلوطی از بنزین و گازوئیل بوده است. هیچ شواهدی در خصوص امنیتی بودن موضوع از سوی دستگاه‌های امنیتی گزارش نشده است. این حادثه به هیچ عنوان خرابکاری نیست و شبیه اقدامات خرابکارانه اخیر نبوده است.

وی در مورد گردهمایی منافقین و حضور سیاستمدارنان آمریکایی در این نشست، بیان داشت: گردهمایی‌های فرقه رجویه و گروهک منافقین فرصتی برای شناسایی سیاستمداران ریاکارانه بخصوص آمریکایی‌ها است. این سیاستمداران صرفا به فکر منافع شخصی خود هستند و منافع کشور خودشان را هم در نظر نمی‌گیرند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که به عقیده کارشناسان، دولت به طور غیرقانونی و بدون طی روال معمول، سقف افزایش ۲.۵ میلیونی حقوق و مزایای کارکنان دولت مصوب مجلس در چارچوب بودجه سال جاری را لغو کرده است تاکید کرد: این موضوع را با دقت دنبال می‌کردم، در زمان تصویب بودجه ۱۴۰۰ دولت نگران برخی تصمیمات غیرکارشناسانه و عجولانه بود.

وی ادامه داد: به نظر ما این مصوبه تصمیم عاقلانه بوده است و به نفع این دولت و دولت آینده خواهد بود. به موجب اصل ۳۸ قانون اساسی مرجع اعلام مغایرت مصوبات دولت با قانون اساسی، رئیس مجلس است و اطلاعی ندارم تا این زمینه نامه‌ای از سوی مجلس برای دولت امده باشد.

ربیعی اظهار داشت: اینکه می‌گویند این مصوبه برای افزایش حقوق مدیران است اصلا حرف دقیقی نیست و مقامات در شمول این افزایش نیستند و این مصوبه برای مدیران حرفه‌ای است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها