دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: متاسفانه وضعیت بیماری کرونا در کشور و برخی از استانهای همجوار افزایشی است و این امکان که در استان کرمانشاه نیز افزایش افراد مبتلا و بستری روند صعودی پیدا کند، وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۲۶۱۰۵

به گزارش جام جم آلاین کرمانشاه؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی  افزود: با توجه به گزارشات ستاد ملی مدیریت کرونا، روند بیماری در استان ایلام با شیب بالا در حال افزایش است که با توجه به مراودات این استان با استان کرمانشاه، احتمال انتقال و گسترش بیماری بسیار بالاست.

مرادی گفت: امیدوارم وارد پیک پنجم بیماری کرونا نشویم، اما این اتفاق اجتناب ناپذیر است.

وی به افزایش آمار مبتلایان سرپایی اشاره کرد و افزود: در هفته سوم تیر ماه، افزایش بیماران سرپایی گزارش شده که می بایست تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

مرادی در پایان گفت: خوشبختانه زیر ساخت های استان طی ماه های گذشته به لحاظ دستگاه اکسیژن ساز، تخت های بستری و آمادگی کادر درمان و اعضای هیات علمی به شرایط مطلوبی رسیده است.

ورود ۳۰ هزار واکسن کرونا به استان

دکتر شکیبا معاون دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گفت: تعداد ۲۸ هزار دوز واکسن سینوفارم و ۱۸۰۰ دوز واکسن برکت وارد استان شده و در چند هفته آینده نیز به اندازه کافی واکسن وارد می شود.

وی گفت: هم اکنون تزریق واکسن کرونا در کلیه مراکز تجمیعی استان برای افراد بالای ۶۵ سال آغاز شده است.

شکیبا افزود: افراد واجد شرایط بدون ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند تا از ازدحام جلوگیری بعمل آید.

به گفته شکیبا در صورت ثبت نام افراد در سامانه و رعایت سایرین، میانگین زمان صرف شده برای هر نفر جهت تزریق واکسن بین ۴ تا ۱۰ دقیقه می باشد.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: به هر تعداد که واکسن وارد استان شود، هیچ محدودیتی برای تزریق وجود ندارد و آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها