وزارت حج و عمره عربستان نزدیک به ۱۵۰ عدد دوربین را که ۵۰ عدد آن جزو دوربین های هوشمند هستند، در مناطق مختلف حضور حجاج در زمان انجام مناسک حج کارگذاشته است.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، العهد گزارش داد: قبل از شروع موسم حج امسال، وزارت حج و عمره عربستان نزدیک به ۱۵۰ عدد دوربین را که ۵۰ عدد آن جزو دوربین های هوشمند هستند، در مناطق مختلف حضور حجاج در زمان انجام مناسک حج کارگذاشته است تا به رصد جمعیت در مراسم ادای مناسک و رمی جمرات بپردازد.

بر اساس این گزارش؛ همچنین ورودی های مکه نیز به دوربین های نظارتی مجهز شدند تا به رصد تخلفات پزشکی در زمان حضور حجاج طی چند روز آینده بپردازند.

عمرو المداح، از مسئولان وزارت حج و عمره عربستان گفت که این وزارتخانه دارای شبکه کاملی از رصد چشمی به واسطه ۵۰ دوربین هوشمند و ۱۰۰ دوربین دیگر است که به همگی بر اساس سیستم تحلیلی فعالیت دارند و در جهت امنیت و سلامت حجاج هستند.

وی با اشاره به دوربین های نظارتی در ورودی مکه نیز اظهار کرد که به واسطه این دوربین ها هر گونه تخلفی از جمله قرار ندادن ماسک، انجام پروتکل های بهداشتی و در راس آن فاصله اجتماعی رصد خواهد شد.

المداح تاکید کرد: همچنین تب سنجی انجام و در صورت ارسال هشدار از سوی دوربین ها فوراً برای حل مشکل اقدام خواهد شد.

در همین راستا، از ۱۵ هزار کارمند و کارگر نیز در راستای اجرای طرحهای مرتبط با حج امسال کمک گرفته شده و تیمهای متخصص میدانی نیز به منظور رسیدگی به وضعیت سلامت شبکه های راه، پلها، تونلها و روشنایی ها در نظر گرفته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها