انتقاداستاندار کرمان از پایین بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان:

رعایت پروتکل‌ها در کرمان باید استمرار و با دقت اجرایی شود

استاندار کرمان:

تا هفته آینده محدودیت‌ها به صورت جدی باید اعمال شود

استاندار کرمان با اشاره به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا گفت: اگر ذره‌ای کوتاه بیاییم، اوضاع از کنترل خارج و بحرانی می‌شود، لذا تا هفته آینده محدودیت‌ها به صورت جدی باید اعمال شود.
کد خبر: ۱۳۲۵۷۷۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ علی زینی‌وند، در هشتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس گفت: استان کرمان همچنان در وضعیت رو به رشد بیماری و شرایط دشوار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در بحرانی‌ترین شرایط بیماری کرونا هستیم افزود: طرح هوشمند محدودیت‌ها باید مبنا قرار گیرد و اقدامات ما به سمت محدودیت‌های بیشتر است.
 
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه هیچ گشایشی در تالارها، رستوران‌ها، سینماها، استخرها، باشگاه‌های ورزشی و دورهمی‌ها نداریم، تصریح کرد:مصوبات ستاد استانی کرونا در مواردی خوب اقدام شده و مواردی هم نواقصی دیده می‌شود، تاکید جدی ما بر اجرای مصوبات است، بازرسی‌ها و نظارت‌ها نیز در سطح شهر کرمان تشدید شود.

زینی‌وند،با اشاره به افزایش موارد بستری گفت:اگر ذره‌ای کوتاه بیاییم، اوضاع از کنترل خارج و بحرانی می‌شود،لذا تا هفته آینده محدودیت‌ها به صورت جدی باید اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد:همچنان از ورود خودروهای غیربومی از سمت سیستان و بلوچستان و هرمزگان به ییلاقات کرمان باید جلوگیری شود،هر چند که در این منطقه ویلای شخصی داشته باشند و این سفر را به بعد موکول کنند.

وی بیان کرد:تجمع در پارک‌ها، چادر زدنی و مسافرپذیری نداریم و باید با جدیت این موارد کنترل ‌شود، حتی اگر نیاز به برگشت باشد.

زینی‌وند،با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای 50 سال دراستان سیستان و بلوچستان از درخواست برای اولویت واکسیناسیون این رده سنی در استان کرمان با توجه به شرایط خاص و درهم تنیدگی با استان‌های سیستان و هرمزگان خبر داد.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها تنها به شرط مجوز دانشگاه علوم پزشکی و با رعایت اصول بهداشتی خواهد بود.

وضعیت هشدار خطرناک قرمز در 16 شهرستان 

در این جلسه محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز با اشاره به ورود ویروس کرونای موسوم به دلتا از مرزهای جنوب شرقی کشور و موج پنجم بیماری گفت :بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اپلیکیشن ماسک در حال حاضر شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد و شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، راور، ریگان و زرند در وضعیت نارنجی قرار دارند و 16 شهرستان با وضعیت هشدار خطرناک قرمز مواجه هستند.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از پیش‌بینی روند رو به رشد بیماری طی 7 تا 10 روز آینده در استان هشدار داد و گفت: نسبت به هفته قبل 10 درصد بیشتر تخت‌های بستری استان اشغال شده است، اما روند مرگ و میر ثابت مانده و نسبت به پیک قبلی که مرگ و میر روزانه 30 بود الان متوسط هشت تا 9 نفر را داریم.

وی افزود:روند بیماران سرپایی و درصد مثبت شدن تست‌های سرپایی در حال افزایش است و هشدار می‌دهد که همچنان باید مراقبت‌ها و پروتکل ها را رعایت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد:رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک،فاصله‌گذاری و عدم برگزاری اجتماعات اعم از اداری و خانگی و اصناف، مهمترین نقش را در جلوگیری از بیماری و کاهش موارد بستری و مرگ و میر خواهد داشت.

رشیدی نژاد،با اشاره به ظرفیت‌ سازی تخت‌های بیمارستانی  گفت:جیرفت گفت:جیرفت، بم، کرمان و سیرجان شلوغ‌ترین موارد است،اما این رشد و صعود در دیگر مناطق هم ملاحظه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین از سرعت بخشی به واکسیناسیون طی هفته جاری خبر داد و گفت: 73 درصد از افراد بالای 70 سال در استان دوز اول واکسن را دریافت کردند و دوز دوم نیز در حال انجام است.

 لزوم اطلاع‌رسانی مناسب استان‌های همجوار از بسته بودن مرزهای استان

 مدیرکل بازرسی استانداری نیز در این جلسه از بازرسی‌ها و کنترل ورودی‌های استان حسب مصوبه ستاد استانی خبرداد و گفت: عوامل اجرایی در شهرستان‌ها مانند نیروهای انتظامی و بسیج و هلال احمر عموما پای کار بودند،اما برخی شهرستان‌ها امکانات اولیه برای پست‌ها را مهیا نکردند که با توجه به گرمای شدید منطقه یا تعطیل می‌شوند و یا کارایی لازم را ندارند.

تاج‌الدین صالحیان، با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب استان‌های همجوار از بسته بودن مرزهای استان بیان داشت:راننده‌های استان‌های همجوار اعلام می‌کنند اطلاعی از بسته شدن مرزهای استان ندارند و در نتیجه یا جریمه را می‌پردازند و یا از راه‌های فرعی تردد می‌کنند.

صالحیان گفت: استان کرمان در مسیر ترددو ارتباط بین استان‌های شمالی و جنوبی کشور قرار دارد و برای جلوگیری از ترددها باید چاره‌ای دیده شود.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان از رسیدگی به گزارش‌های مردمی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها خبر داد و گفت: همکاران بازرسی به طور سرزده از ادارات هم بازدید می‌کنند که برخی در حد مطلوب شیفت‌بندی و رعایت پروتکل‌ها را داشتند، اما در برخی ادارات هنوز مصوبات به درستی اجرا نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با مصوبات ستاد کرونا است، عنوان کرد: به عنوان نمونه اداره کل ورزش و جوانان علی رغم تلاش رعایت اصول در بخش اداری، اما سالن‌های ورزشی و عموما سرپوشیده مرتبط با آنها فعالیت دارند و دلیل آن را بازیکن تیم ملی اعلام می‌کنند.

صالحیان اضافه کرد:مراکز فنی و حرفه‌ای نیز آزمون‌ها را بعضا با تعداد بالا برگزار می‌کنند و آن را لازم می‌دانند که باید در این راستا برنامه اساسی تعیین شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها