پس از اعلام خبر حمله به محل استقرار نیروهای آمریکا در عراق، رسانه‌ها گزارش دادند که پایگاه آمریکا در شرق سوریه نیز هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۲۵۳۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، برخی از منابع خبری، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، از حمله پهپادی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر دادند.

شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که با چند پهپاد به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور سوریه حمله شده است.

بر اساس این گزارش نیروهای آمریکایی همزمان با این حمله به حالت آماده‌ باش درآمده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری کُردی «هاوار»، «فرهاد شامی» مدیر واحد اطلاع‌رسانی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) این حمله را تأیید کرده است.

شامی اعلام کرد که این حمله در ساعت ۱۰:۱۵ امروز به وقت محلی صورت گرفته و مدعی شد که نیروهای ائتلاف به همراه نیروهای قسد با این حمله مقابله کرده‌اند.

وی همچنین ادعا کرد که بر اساس گزارش‌های اولیه، این حمله خسارتی در پی نداشته و جزئیات بیشتر پس از دریافت اطلاعات اعلام خواهد شد.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز لحظاتی بعد این حمله را تأیید کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که لحظاتی قبل، رسانه‌های عراقی از حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در استان الانبار عراق و شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در این پایگاه خبر دادند.

به رغم گزارش منابع عراقی درباره شلیک ۳۰ راکت به این پایگاه، سخنگوی ائتلاف آمریکایی مدعی شد که این پایگاه با ۱۴ موشک هدف قرار گرفته است.

منابع عراقی، بامداد امروز نیز از حمله راکتی و پهپادی گسترده به پایگاه آمریکا در اربیل عراق خبر داده بودند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها