به مزارع آفتابگردان غرب كشورمان در استان كرمانشاه سری زده‌ایم سرزمینی تماشایی اما ناشناخته برای گردشگران و پربركت برای كشاورزان

سنقر؛ سرزمین گل‌های خورشید

فریدون یاوری با اشاره به خشکسالی امسال گفت: آثار مخرب این خشکسالی با کم شدن دبی آب رودخانه ها و تهدید حیات آبزیان و نیز کاهش پوشش گیاهی و کمبود علوفه خود را نشان داده است.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۶۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه خشکسالی امسال بلای جان محیط زیست شده، گفت: با کاهش بارندگی ها در زمستان سال گذشته و بهار امسال متاسفانه شاهد کاهش چشمگیر دبی روخانه ها هستیم و در حال حاضر خشکسالی اثرات خود را بر کاهش حجم آب رودخانه های سیروان، گاماسیاب، اروند و راوند و قره سو نشان داده است.

وی افزود: اولین خسارت خشکسالی امسال با اتلاف تعدادی از ماهیان رودخانه رواند اسلام آبادغرب خود را نشان داد که بعد از تلاش بسیار توانستیم سایر ماهیان را به آبندها و سدهای دیگر منتقل کنیم.

یاوری تصریح کرد: خشکسالی در کنار اینکه اثرات مخربی بر رودخانه ها و حیات آبزیان داشته، موجب فقیرشدن منابع طبیعی شده و تامین غذا برای بسیاری جانوران سخت شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در همین راستا به دنبال تامین علوفه برای حیوانات منطقه حفاظت شده “قراویز” هستیم که بیش از همه دچار فقر منابع طبیعی شده است.

یاوری گفت: در کنار این برای رفع تشنگی حیوانات این منطقه نیز ۱۴ آبشخور  با حمایت خیرین و دوستداران محیط زیست در این محدوده احداث شده و با تانکر به آنها آبرسانی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۳۰ هزار هکتار مساحت محیط زیست استان به اندازه کافی آبشخور احداث شده، گفت: در مدت اخیر آبشخورهایی که نیاز بوده همگی لایروبی شده اند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه به خطرات آتش سوزی محیط زیست در پی شدت گرما و خشکی پوشش گیاهی اشاره کرد و افزود: تاکنون چند مورد آتش سوزی در سطح مناطق حفاظت شده بصورت محدود و کوچک داشته ایم، اما آنچه ما را نگران کرده شروع زودهنگام این آتش سوزی هاست و باید همه در این زمینه هوشیار و مراقب باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها