در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید قوه قضاییه:

رییسی: محسنی اژه‌ای همواره بر مبانی انقلاب پایبند بوده است

رییس سابق قوه قضاییه تاکید کرد: محسنی اژه‌ای دارای روحیه انقلابی است و تطورات زمانی ایشان را دچار چرخش نکرده و بر مبانی انقلابی همواره پایبند هستند.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۷۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رییسی» پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید قوه قضاییه گفت: لازم است در ابتدا شکرگزار حضرت حق باشم چرا که در این مدت، آمدن از آستان قدس کار آسانی نبود، ولی مقام معظم رهبری فرمودند دعا می‌کنم خداوند خیر دنیا و آخرت نصیب فرماید و امروز در ابلاغی که فرمودند، محبت ایشان و مردم، سرمایه بزرگی برای دستگاه قضایی و این حقیر است.

وی با بیان اینکه این محبت و اعتماد سرمایه‌ای است که باید شاکر آن بود، اظهار داشت: به خاطر انتصاب بسیار شایسته در دستگاه قضایی تشکر و تقدیر می‌کنم. من ۳۶ سال است که از نزدیک با آقای محسنی همکار هستم و در این مدت، آنچه از ایشان دیدم، صلاحیت‌های عملی و تسلط بر مبانی و حقوق است. ایشان قاضی توانمندی است و نسبت به دستگاه قضایی بسیار آشنا هستند.

رییس‌جمهور منتخب، محسنی اژه‌ای را دارای روحیه انقلابی دانست و تصریح کرد: تطورات زمانی ایشان را دچار چرخش نکرده و بر مبانی انقلابی همواره پایبند هستند. در این مدت که من افتخار خدمت در دستگاه قضایی را داشتم، ایشان در مسئولیت معاونت اول، نقش مهمی در انتصاب مدیران عالی و قضات و مدیریت پرونده‌های مهم در کنار دادستان کل کشور و... موجب آرامش می‌شد.

رییسی با بیان اینکه اژه‌ای مشاوری امین برای همه قضات و بنده بود، خاطرنشان کرد: جایگاه ایشان بسیار ارزشمند بود. از همه عزیزان و مسئولان دستگاه قضا و قضات تشکر می‌کنم. خواسته‌هایی که داشتیم گاهی با امکانات دادگستری‌ها متناسب نیست. کمبود نیروی انسانی گاهی تا ۴۰، ۵۰ درصد کمتر بود. کمبود قضات داشتیم.

وی گفت: علیرغم شرایط کرونایی با همه توان شبانه‌روز تلاش کردیم و عزیزان کارنامه‌ای ارائه دادند که موجب اظهارنظر رهبر معظم انقلاب در روز هفتم تیر امسال شد و این سند افتخاری برای قوه قضاییه و همکاران عزیز است. من یقین دارم با مدیریت آقای محسنی و ابتکار عمل ایشان و همکاران خوبی که در قوه قضاییه داریم، گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

رییس‌جمهور منتخب در ادامه تحول را یک ضرورت برای قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، شخصیت امام را به عنوان امام تحول تبیین کردند و فرمودند امام، امام تحول با این ویژگی‌ها است. دستگاه قضایی در بستر گام دوم نیاز به تحولی داشت و این تحول هم در سندی که تهیه شده دیده شده است و ان‌شاءلله این سند هر سال ارتقا پیدا کند و به اینجایی که الان هست، بسنده نشود.

رییس جمهوری منتخب ادامه داد: ما همان ابتدا که کار را شروع کردیم، سندی که تقدیم رهبر معظم انقلاب کردیم با سند امروز متفاوت است. این سند ارتقای یافته‌ای است که خدمت همه عزیزان است. باز هم در تلاش‌های بعدی گام‌های بلندی برای ارتقاء بیشتر این سند برداشته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش من در این مدت این بوده که تحقق موارد هشت‌گانه‌ای که رهبری در ابلاغ فرمودند را با همکاران عزیز دنبال کرده و تلاش کنیم آنچه که از وعده یا خواسته است به صورت سند درآید که پیش‌روی همه همکاران برای پیگیری و تحقق بماند و تلاش شد حرکت برنامه محور باشد و این حرکت همواره می‌تواند پایدار بوده و تداوم داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها