دلتا نمودارها را صعودی می کند / امواج کروناهای جدید در راه است

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی  در یک جلسه به خبرنگاران گفت که دلتا حداقل در 85 کشور شناسایی شده است و به سرعت در میان جمعیت های واکسینه نشده در حال گسترش است.
کد خبر: ۱۳۲۳۷۰۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از news.un ، وی گفته که با وجود تسهیل اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی در برخی كشورها  شاهد افزایش انتقال در سراسر جهان هستیم.

گزارش های دیگر حاکی از آن است کرونا همچنان می تواند انواع جدید دیگری داشته باشد که برخی از آنها بسیار خطرناک باشند. ویروس ها مدام تکامل پیدا می کنند و باید راهی برای ممانعت از ظهور انواع جدید وجود داشته باشد.

بر اساس تاکید دوباره سازمان جهانی بهداشت اگر روند واکسیناسیون تسریع نیابد آنگاه دلتا و احتمالا جهش یافته های جدید نمودارهای اپیدمی کرونا در جهان را بسیار بالا می برند.

همچنین ماریا ون کرخووه  سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در حوزه بیماری همه گیر کرونا گفت: وضعیت جهان بسیار شکننده است و کشورها باید محتاط باشند. دلتا در هر کشوری باشد ثابت کرده که می تواند بسیار مسری باشد. این ویروس حتی در کشورهایی که درصد بالایی از واکسینه کردن دارند مدام منتقل می شود. منحنی های اپیدمی با این ویروس به شکل غیرقابل کنترلی مدام بالاتر می روند.

اما به گفته این کارشناس سازمان جهانی بهداشت دلتا تنها جهش یافته خطرناکی است که در جهان می چرخد، چهار ویروس خطرناک و جهش یافته دیگر می توانند راه دلتا را بروند.

وی گفت: واکسن ها و درمان ها موثر هستند ، اما این ویروس ها می توانند تکامل یابند. برای به حداقل رساندن شیوع ، همه باید اقدامات بهداشت عمومی را ادامه دهند.

یکی از مهمترین راه های هماهنگی سازمان جهانی بهداشت برای پاسخگویی به سوالات مربوط به کرونا و  سایر موارد اضطراری از طریق شبکه جهانی تیم های پزشکی فوریت (EMT) است.

تدروس در اینباره گفت: در سطح جهان سازمان جهانی بهداشت تیم های معتبری از 20 كشور را در اختیار دارد كه یك فرآیند سختگیرانه تضمین كیفیت را برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای مورد توافق بین المللی طی كرده اند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها