هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه اعلام کرد که از فردا حلقه محاصره غزه به روی ورود سوخت مورد نیاز نیروگاه برق این کشور شکسته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۶۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه تایید کرد که از فردا سوخت مورد نیاز نیروگاه برق غزه تامین می‌شود.
 
 «تور وینسلاند» شامگاه یکشنبه گفت: در چارچوب تلاش‌های سازمان ملل انتقال محموله‌های سوخت به نیروگاه تولید برق در غزه از فردا از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: این محموله‌های سوخت با حمایت مالی قطر به نوار غزه فرستاده می‌شوند.

او تاکید کرد: این اقدام در چارچوب توافق منعقد شده بین دفتر خدمات برنامه‌های سازمان ملل و دولت قطر انجام می‌شود.

سرهنگ «بسام غبن» رئیس گذرگاه کرم ابوسالم هم تایید کرد که رژیم اشغالگر تصمیم گرفته است ورود گازوئیلی که توسط قطر تامین شده به نیروگاه تولید برق در نوار غزه از سر گرفته شود.

او گفت: قرار است فردا ۲۰ کامیون حامل گازوئیل ویژه نیروگاه تولید برق در چارچوب کمک‌های مالی قطر به نوار غزه فردا وارد این منطقه شود.

رئیس گذرگاه کرم ابوسالم گفت که ورود مواد شیمیایی ویژه کار کشاورزی هم به نوار غزه از سر گرفته می‌شود

سرهنگ غبن گفت که کار صادرات محصولات کشاورزی از نوار غزه و از طریق گذرگاه کرم ابوسالم نیز ادامه دارد.

شبکه المیادین روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که مصر به توافق اولیه‌ای دست یافته است که بازگشت تدریجی شرایط غزه به قبل از یازدهم ماه مه گذشته (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ و آغاز درگیری ۱۲ روزه میان مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی) را تضمین می‌کند.

این منابع افزودند: اجرای توافق با واردات گازوئیل و مواد اولیه از قطر به نوار غزه آغاز می‌شود.

به گفته این منابع، توافق مذکور همچنین شامل وارد کردن کمک مالی قطر به غزه تا اواخر این هفته و به دنبال آن رسیدن دیگر تسهیلات به این منطقه است.

طی مدتی که از پایان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، سازمان ملل و برخی طرف‌های منطقه‌ای برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به کاهش محاصره غزه به منظور بازسازی ویرانه‌های جنگ تلاش‌هایی کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی درصدد است که کاهش محاصره غزه را با موضوع مبادله اسرا مرتبط کند، اما مسئولین گروه‌های حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که به دشمن باج نمی‌دهند و اسرای صهیونیست در برابر اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها