یک بروزرسانی تمام عیار
«کلیک» ویژگی‌ های آفیس 2021 را بررسی می‌کند

یک بروزرسانی تمام عیار

7 اپلیکیشنی که دنیای سلامت را متحول کردند

استارت‌ آپ‌ های سلامتی

در دهه‌ های اخیر، تکنولوژی به حوزه سلامت نیز راه یافته‌ تا بتواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد. امروزه استارت‌آپ‌ های حوزه سلامت از اینترنت، واقعیت مجازی و حتی بازی‌ های کامپیوتری استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات گسترده‌تری را به مردم در سراسر جهان ارائه کنند.
در دهه‌ های اخیر، تکنولوژی به حوزه سلامت نیز راه یافته‌ تا بتواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد. امروزه استارت‌آپ‌ های حوزه سلامت از اینترنت، واقعیت مجازی و حتی بازی‌ های کامپیوتری استفاده می‌کنند تا بتوانند خدمات گسترده‌تری را به مردم در سراسر جهان ارائه کنند.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۸۶

در این گزارش، نمونه‌هایی از استارت‌آپ‌های موفق جهان در زمینه سلامت را معرفی می‌کنیم.

استارت‌ آپ Simple Blood

اپلیکیشن سیمپل بلاد یک برنامه اهدای خون رایگان در کشور هندوستان است. Simple Blood اولین پلتفرم اهدای خون است که نیازمندان به خون و اهداکنندگان را بلافاصله با هم ارتباط می‌دهد.

در نتیجه این کار هم زمان رساندن خون به فرد بیمار کاهش می‌یابد و هم باعث می‌شود که نزدیک‌ترین اهداکننده به محل بیمار برای اهدا اقدام کند.

همچنین از ورود خون به بازار سیاه هم جلوگیری می‌کند. این اپلیکیشن، اهدای خون را بدون دردسر و با حفظ حریم خصوصی اهداکننده انجام می‌دهد.

این پلتفرم با صرفه‌جویی در زمان اهداکننده خون و دریافت‌کننده خون، احتمال نجات زندگی افراد را افزایش می‌دهد و مساله کمبود و هدررفت خون را حذف می‌کند.

استارت‌آپ Hyfe

بیومارکرهای مجازی، حوزه سلامت دیجیتال را در سال‌های اخیر دگرگون ساخته‌اند. این استارت‌آپ با کمک بیومارکرها می‌تواند سرفه‌های افراد را تشخیص دهد و آنها را تحلیل کند.

اپلیکیشن این استارت‌آپ برای تشخیص بیماری‌های عفونی مانند کووید - 19، سل و همچنین بیماری‌ های مزمن به‌کار می‌رود.

اپلیکیشن تشخیص سرفه، سرعت بالایی داشته و مقرون به صرفه است. این نرم افزار با تشخیص صدای سرفه، اطلاعات مختلفی مانند تعداد دفعات سرفه، زمان سرفه، شدت سرفه و ... را ثبت کرده و تغییر وضعیت سلامت را به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند.

همچنین به پزشکان کمک می‌کند پیشرفت سرفه‌های بیماران خود را از دور تحت نظر داشته باشند. هدف هایف این است که به دارندگان گوشی هوشمند کمک کند با بررسی و تحلیل سرفه در سریع‌ترین زمان ممکن، بیماری خود را تشخیص دهند یا تغییر وضعیت آن را مشاهده کنند.

استارت‌ آپ Bark Technologies

اپلیکیشنی که این استارت‌آپ ساخته به والدین کمک می‌کند از امنیت فرزند خود در استفاده از گوشی هوشمند و اینترنت اطمینان حاصل کنند. این استارت‌آپ با استفاده از هوش مصنوعی، نحوه استفاده نوجوانان از اینترنت را تحلیل می‌کنند.

اپلیکیشن بارک پس از نصب روی گوشی همراه نوجوان با رصد و ارزیابی ویدئوها، متن‌ها و عکس‌های ایمیل‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند افکار خودکشی، افسردگی و تهدید و آزار توسط دیگران را تشخیص دهد.

اگر اپلیکیشن خطری را تشخیص دهد به ایمیل یا تلفن والدین اخطار خواهد داد. بارک می‌تواند خطرات پنهانی را تشخیص دهد که والدین متوجه آن نشده‌اند.

به گفته صاحبان استارت‌آپ بارک، با استفاده از اپلیکیشن از تیراندازی‌های بسیاری در مدارس پیشگیری شده است.

از جمله مزایای این اپلیکیشن این است که حریم خصوصی نوجوانان را حفظ می‌کند و والدین دیگر مجبور نیستند گوشی همراه فرزند خود را بررسی کنند. والدین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

هزینه‌ای که لازم است برای این اپلیکیشن پرداخت شود، ماهانه 9 دلار است. تعداد فرزندان در هزینه
محاسبه نمی‌شود.

استارت‌آپ Novoic

استارت‌آپ Novoic با تحلیل نحوه صحبت می‌تواند اختلالات و بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر را دهه‌ها قبل از روش‌های فعلی تشخیص دهد.

یک هوش مصنوعی پیشرفته تغییرات نامحسوس در نحوه صحبت‌کردن را تشخیص می‌دهد و به پزشکان کمک می‌کند درمان را زودتر شروع کنند تا نتایج بهتری به دست آورند.

این استارت‌آپ مجموعه‌ای از صداها را برای تحقیقات پزشکی فراهم کرده ‌است. اپلیکیشن ios این استارت‌آپ با جمع‌آوری اطلاعات، یک تقویم اتوماتیک برای تشخیص‌های خود تعریف می‌کند و زمانی که تشخیص جدیدی آماده شود به بیمار اطلاع می‌دهد. این اپلیکیشن صداها را برای تحلیل‌های آینده ذخیره و دسته‌بندی می‌کند.

استارت‌آپ Mindstrong Health

اپلیکیشن این استارت‌آپ با تفسیر نحوه تعامل انسان با کامپیوتر می‌تواند مشکلات روانی مانند افسردگی را به‌سرعت تشخیص دهد.

مایند استرانگ با تحلیل و بررسی استفاده فرد از گوشی همراه از جمله نحوه تایپ و لمس صفحه، نشانه‌های مشکلات سلامت روان را شناسایی می‌کند.

این اپلیکیشن از الگوریتم‌های پیچیده و پیشرفته استفاده می‌کند و حتی می‌تواند اختلالات را قبل از خود فرد تشخیص دهد.

اگر اختلالی توسط این اپلیکیشن تشخیص داده شود، متخصصان سلامت روان برای درمان و پیشگیری اختلال به ارسال پیام‌های متنی یا تماس صوتی اقدام می‌کنند.

بیومارکرهای اختراع شده توسط این استارت‌آپ توانایی سنجش تعامل میان انسان و کامپیوتر و پیش بینی اختلالات را دارند.

استارت‌آپ Sana Heath

این استارت‌آپ چشم‌بندی هوشمند اختراع کرده است که می‌تواند بی‌خوابی، دردهای مزمن و برخی اختلالات روانی از جمله اضطراب پس از سانحه را درمان کند.

این وسیله به اپلیکیشن سانا وصل می‌شود و در مدت یک ربع با آنالیز الگوریتم‌های اختصاصی به خواب رفتن بیمار کمک می‌کند. سانا با تحریک مغز بیمار می‌تواند درد را کاهش دهد و آرامش شما را حداکثر کند.

این محصول با استفاده از الگوهای اختصاصی و پیچیده امواج صوتی و الکترومغناطیسی می‌تواند انتقال پیام‌های عصبی را متعادل و تنظیم کند.

سانا فقط با یک کلیک به خواب‌رفتن کاربر کمک می‌کند. سانا علاوه بر سلامت روان به بررسی سلامت کلی بدن کاربر نیز می‌پردازد.

استارت‌آپ Second Nature

بیماری‌ های مزمنی مانند بیماری قلب، سرطان و دیابت هزینه درمان بالایی دارند و از دلایل ناتوانی و مرگ افراد بسیاری در سراسر جهان هستند.

این استارت‌آپ با هدف تغییر و بهبود عادت‌ها یک برنامه 12 هفته‌ای برای بهبود سلامت بیماران طراحی می‌کند. اپلیکیشن این استارت‌آپ وزن، ورزش و تغذیه کاربران را بررسی می‌کند و با ارائه راه حل‌هایی به کاربران کمک می‌کند تا یک زندگی سالم و طولانی داشته باشند.

استارت‌آپ‌های نام‌برده‌شده تنها استارت‌آپ‌های برتر در این حوزه نیستند. استارت‌آپ‌های بسیاری در سراسر جهان خدمات متنوعی را به مردم و پزشکان ارائه می‌دهند.

امیدواریم در کشور خودمان نیز چنین استارت‌آپ‌هایی را با هدف بهبود و ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد جامعه مشاهده کنیم.

شیرین هنرمند اصل - مترجم / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها