فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مطرح کرد:

هشدار! آتش در‌کمین محیط زیست استان

رییس اداره بازرسی و مسوول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان گفت که حکم برائت از قتل عمد «سعید مومیوند» محیط‌بان همدانی که به علت درگیری با شکارچیان متخلف در زندان به سر می برد، صادر شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۵۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «حجت لطفی» افزود: با توجه به صدور رای برائت از قتل عمد محیط بان همدانی و طبق ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی قتل اتفاق افتاده در جریان این درگیری، «شبه عمد» تشخیص داده شده است.

وی اظهار کرد: بر این اساس این محیط‌بان همدانی به پرداخت یک فقره دیه مرد مسلمان و تحمل سه سال حبس تعزیزی با احتساب روز‌های بازداشت قبلی محکوم شده است.

رییس اداره بازرسی و مسوول امور حقوقی حفاظت اداره کل محیط زیست استان همدان ادامه داد: همچنین «نورمحمدیان» همکار این محیط بان نیز که پیشتر به اتهام معاونت در قتل عمدی به تحمل پنج سال حبس تعزیزی محکوم شده بود، با توجه به محرز شدن شبه عمدی بودن قتل، وی نیز از معاونت در قتل مبرا و برای او نیز رای برائت صادر شده است.

لطفی درباره فرایند رسیدگی به پرونده این محیط بان نیز گفت: پرونده محیط بان همدانی در شعبه ۲ کیفری یک استان همدان تحت بررسی است که البته اختلاف نظری درباره صلاحیت رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری یک یا دادسرای نظامی مطرح بود.

به گفته وی، به دنبال صدور اعتراض از سوی دادستان همدان مبنی بر بررسی این پرونده در دادگاه کیفری و مطرح شدن رسیدگی به این پرونده‌ها در دادسرای نظامی مقرر شد که دیوان عالی کشور در این باره تعیین تکلیف کند.

وی افزود: بنابراین پرونده به شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور ارجاع و رای به صلاحیت رسیدگی در دادگاه کیفری استان همدان صادر شد و بر این اساس پرونده در شعبه ۲ کیفری یک رسیدگی و رای به برئت محیط بان همدانی از جهت قتل عمد داده شد.

به گزارش ایرنا، سال ۹۵ سعید مومیوند محیط بان به اتفاق سایر همکارانش حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده «نشر» با افراد مسلح در این منطقه مواجه شده که این امر منجر به درگیری و فرار یکی از سه سرنشین با اسلحه می‌شود. مومیوند پس از اخطار فراوان به قصد شلیک هوایی اقدام به تیراندازی می‌کند، اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه، تیر ناخواسته به فرد اصابت کرده و به بیمارستان بعثت همدان منتقل می‌شود.

فرد مصدوم پس از ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست داد و پس از کش و قوس‌های زیاد، رای قصاص برای محیط بان صادر و در سال ۹۷ به اعدام محکوم شد که با پیگیری‌های انجام شده این حکم از سوی سازمان محیط زیست مورد اعتراض قرار گرفت و پس از دو بار رفت و برگشت پرونده، برای بار سوم اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال و این دیوان رای صادره مبنی بر حکم اعدام را نقض کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها