رویداد ملی «نشر خوبی‌ها» روز گذشته باحضور برخی چهره‌های سرشناس آغاز به كار كرد

بدها را کنار بگذار

شبیه به یك چالش است.
کد خبر: ۱۳۲۲۵۸۳
یك رویداد ملی برای انتشار خبرهای خوب كه با عنوان «نشر خوبی‌ها» در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شده و بهانه‌ای است برای تقدیر از فعالان و نخبگان تبلیغ و معرفی نوآوری‌ها و خلاقیت‌های تبلیغی و به همین بهانه، قدردانی از مبلغان فعال در حوزه‌های خطابه، مدح و رثا، جهاد روایت، شعر، تولید مستند، خبر و رسانه، پلتفر‌م‌های تبلیغی، تعلیم و تربیت، شبكه‌سازی، تالیف كتاب، خدمات اجتماعی محله‌ محور و فعالیت‌های جهادی. حجت‌ الاسلام و المسلمین روح‌ا... حریراوی، معاون سازمان تبلیغات اسلامی این رویداد را برآمده از پیام امام خمینی(ره) در روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد كه با رویكرد مردمی‌سازی، تبلیغ دین و نشر خوبی‌ها اجرا  می‌شود.

همزمان با جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) و آیین گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، این رویداد ملی آغاز به‌ كار كرده و مراسم افتتاح آن با حضور علیرضا زاكانی، رئیس مركز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس، حجت‌ الاسلام ماندگاری و حجت‌الاسلام سید رضا تقوی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سالن سوره مهر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

قدرتمندتر از توان نظامی
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رئیس فراكسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح «نشر خوبی‌ها» تبلیغ را در هدایت، بصیرت‌ افزایی و معرفت جامعه موثر دانست و یادآوری كرد كه اساسا انبیای الهی برای تبلیغ و رسالت مبعوث شده‌اند.
رئیس فراكسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بعد از تشریح اهمیت تبلیغات و ابعاد آن، با این توضیح سخنانش را پایان داد: «با همه بی‌انصافی‌ها درباره روحانیت، هنوز هم این نهاد موثرترین و قدرت برتر است. هرگز قدرت نظامی جای قدرت معنوی روحانیت را نمی‌گیرد؛ نفوذ امام و رهبری شاهد این مدعاست.»

غفلت تبلیغاتی
در چهلمین سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس این سازمان به سخنان رهبر معظم انقلاب استناد كرد كه هر هدف بزرگی با تبلیغ ممكن می‌شود و اساس برنامه راهبردی اسلام تبلیغ است؛ چنان كه انقلاب اسلامی نیز محصول تبلیغ است.
حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمد قمی معتقد است باید تبلیغ و مبلغان به عرصه گره‌گشایی مساله‌های امروز مردم و دولت پیش رو، از جمله تولید ورود كنند و در سخنانش اشاره كرد كه متاسفانه این امر مورد غفلت واقع شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، توضیحاتی درباره سه مرحله تبلیغ ارائه كرد و توضیح داد: «خوشبختانه به لطف الهی مردم در سال‌هایی كه از عمر انقلاب گذشته، بیش از هر زمان دیگر به عقلانیت و كاربردی بودن آموزه‌های دین پی برده‌اند.  40 سال فرصت كمی برای مبلغان ما نبوده؛ باید بتوانیم اثرگذار باشیم و اسباب تعدیل در ظهور امام عصر (عج) را مهیا كنیم. خدا، امام رضا (ع) را وسیله رضایت قرار داده و خوب است كه به‌ واسطه ایشان زندگی مورد رضای خدا را محقق كنیم.»

بازگشت به ولایتمداری
علیرضا زاكانی كه كمی پیش به عنوان نامزد با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همراه بود، در مراسم افتتاح رویداد «نشر خوبی‌ها»، خاطراتی از دوران جنگ، حضور در عملیات كربلای 4 و ولایتمداری شهید سید علی توسلی تعریف كرد و توضیح داد: «متاسفانه این نگاه در كشور ما غریب است و آن‌گونه كه اسلام به ما آموزش داده تا به فكر امام و مردم باشیم، به خوبی عمل نكرده‌ایم. ما نیازمند ایجاد یك جریان اجتماعی قوی مبتنی بر ولایت و امام جامعه هستیم. اگر این جریان درست عمل كند، آن‌گاه مردم در هر انتخاباتی صحیح و بصیر عمل می‌كنند اما متاسفانه جای این جریان در كشور خالی است و باید در جمع‌های تبلیغی شكل بگیرد.»
زاكانی یادآوری كرد كه امروز وظیفه بزرگی برای خدمت پیش روی ماست. برای انجام این وظیفه باید همه عناصر و دستگاه‌های انقلابی و مردم را نیز به میدان بیاوریم.

اسباب جماعت‌سازی
حجت‌ الاسلام رستمی كه از دیگر مهمانان جشن 40 سالگی سازمان تبلیغات اسلامی بود، تبلیغ را زمانی موفق دانست كه جمع اصالت یابد و به‌ تبع آن فردسازی نیز محقق شود. این كارشناس دینی به نقل از مرحوم آیت‌ا... شاه‌آبادی گفت: «ایشان می‌فرمود، عرش الرحمان با قلوب منفرده ارتباط نمی‌گیرد، بلكه با قلوب مجتمعه در ارتباط است. مبلغ ما برای تاثیرگذاری باید به سمت جماعت‌سازی برود. یعنی تدبیر جمع به یك جماعت كه به حبل‌ا... وصل می‌شود، مانند تار و پود یك قالی است كه آن قالی را شكل می‌دهد.»
حجت‌الاسلام رستمی، اتصال به ولایت را اسباب شكل‌گیری جماعت برشمرد و ضمن اشاره به تفسیر بنیانگذار انقلاب اسلامی از مفهوم جماعت توضیح داد: «اگر مبلغ ما اساس كار را بر جماعت‌سازی بگذارد، به انسان‌سازی و جامعه‌سازی نیز دست می‌یابیم.»
 
گروه فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها