معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

رصد مبتلایان به کرونا در زنجان لازم است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و نقض نکردن قرنطینه، باید افراد دارای PCR مثبت در استان زنجان به دقت رصد شوند.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۴۷
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛خدابخش مرادی‌نافچی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور مردم زنجان در انتخابات امسال، اظهار کرد: بر اساس اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات، با نظارت مستمر ناظرین بهداشتی در همه شعب اخذ رای، گزارش سوء رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را در استان زنجان نداشتیم.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات مورد نیاز کرونایی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده و طارم به دلیل افزایش مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته کووید - ۱۹، افزود: فرمانداران، روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها با همکاری سپاه انصارالمهدی (عج) و نیروی انتظامی از طریق تشکیل ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا و قرارگاه عملیاتی نسبت به تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

این مسئول با بیان اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان زنجان موظف‌اند نظارت لازم را بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه ماموریت و مسئولیت خود داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل تابستان، شهرداری‌ها و سازمان حمل‌ونقل عمومی و پایانه‌ها باید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل درون و برون شهری نظارت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه زنجان قطب و مرکز توزیع واکسن شمال‌غرب کشور است، گفت: جمعیت بالای ۸۰ سال ۷۸ درصد، جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال ۷۲ درصد و جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال نیز ۷۳ درصد ضمن توجه به جمعیت بالای ۶۵ سال واکسن کرونا تزریق شده است.

مرادی‌نافچی با بیان اینکه استان زنجان به نسبت مراکز تجمعی واکسیناسیون کرونا وضعیت خوبی را در کشور دارد ولی با این وجود باید تعداد این مراکز بیشتر شود، اظهار کرد: باید سیستم سرمایشی مراکز واکسیناسیون تامین شود و نیروی انتظامی نیز نسبت به راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون جامعه هدف خود و مردم اقدام کند.

وی در رابطه با لزوم رصد مبتلایان به کرونا در استان زنجان، افزود: فرمانداران، سپاه انصارالمهدی (عج)، مراکز بهداشت شهرستان‌ها و نیروی انتظامی در طرح شهید سلیمانی با دو رویکرد پیشگیری از نقض قرنطینه و رصد افراد PCR مثبت که آنان به دلیل ابتلا به کرونا علی‌رغم واکسیناسیون می‌توانند جامعه مبتلایان را افزایش دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به دنبال ایجاد و اجرای محدودیت‌های کرونایی جدید در استان نیست، خاطرنشان کرد: مردم باید بیش از پیش برای پیشگیری از شیوع پیک پنجم، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها