رئیس پلیس فتای تهران بزرگ خبر داد

کلاهبرداری از بیش از ١٠٠ نفر در پوشش آگهی استخدام

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که با وعده ازدواج اقدام به اغفال و اخاذی کرده بود.
کد خبر: ۱۳۲۲۳۰۵

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با فارس از شناسایی و کشف پرونده با موضوع اخاذی و اغفال با وعده ازدواج در شبکه های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ معظمی گودرزی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: خانم جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی با وعده ازدواج اقدام به اخاذی از وی می کند.

شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان داشت: در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که خود را از آرایشگران معروف تهران معرفی می کرد آشنا شده و روز به روز ارتباطشان با یکدیگر نزدیکتر شد تا جایی که به وی وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از وی گرفت؛ بعد از گذشت مدتی هم درخواست های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و سپس تهدید کرد اگر پولی ندهد آبرویش را می برد و تصاویرش را پخش می کند.

وی افزود: کارشناسان متخصص پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: کارشناسان فنی این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق غربی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می کرد اما پس از روبه رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زده و از عمل خود پشیمان است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باتوجه به اینکه هویت ها در فضای سایبر، مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفته و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت با بیان اینکه هرگونه توهین،تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها