معاون دادگستری استان خبر داد:

۱۸۰ تخلف انتخاباتی روی میز دستگاه قضا

رئیس‌کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اعلام کرد:

ارسال ۷۳ گزارش‌تخلفات انتخاباتی از 23 شهرستان

رئیس کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان گفت: توسط دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی امنیتی و نظامی، ۷۳ گزارش از ۲۲ شهرستان و مشهد به دست ما رسیده که 69 گزارش پیگیری و بدون تشکیل پرونده موضوع منتفی شد اما در چهار مورد مقدمات تشکیل پرونده فراهم شده است که باید بررسی های لازم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۳۲۱۳۲۳
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مرتضوی در نشست هم اندیشی و رسانه‌ای اظهار کرد: جرایم و تخلفات قبل، حین و بعد از انتخابات برای تمامی افرادی که در این زمینه فعالیت دارند تشریح شده است، با توجه به تشکیل ستادها و کارگروه‌ها و همچنین آموزش و اطلاع‌ رسانی در تمامی سطوح هیچ اداره، سازمان، نهاد، ستاد و تشکیلاتی نمی تواند ادعا کند ما در خصوص قوانین انتخابات اطلاعاتی نداریم.
وی افزود: هرچند ما قانون را اطلاع رسانی نکنیم اما بی اطلاعی از قانون رافع مسئولیت نیست و حتما زمانی که قانون تصویب و اطلاع رسانی می شود همه ملزم به اجرای آن هستند.
مرتضوی در ادامه به رصد دقیق فعالیت های انتخاباتی در استان اشاره کرد و گفت: در استان 57 شعبه ویژه به منظور رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی وجود دارد و شعبه 775 دادیاری نیز در مرکز استان این وظیفه را انجام می دهد، همچنین کمیته های نظارت، بازرسی و امنیت انتخابات در استان تشکیل شده است که تاکنون در مرکز استان 10 جلسه، در شهرستان ها 69 جلسه و در فضای مجازی 11 جلسه با موضوع انتخابات برگزار شده و مصوبات زیادی در این جلسات داشته ایم.
معاون دادگستری استان ضمن اشاره به برخی بد اخلاقی های انتخاباتی اظهارکرد: در برخی از موارد بعضی کاندیداها در زمان تبلیغات قول هایی می دهند که جزو اختیارات آن ها نیست و صحبت هایی می کنند که با موازین اخلاقی و قانونی ما سازگار نیست که این موارد از جمله بداخلاقی‌های انتخابات است.
 
مرتضوی گفت: ما مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کنیم ولی اگر به وضعیت معیشتی آن ها رسیدگی نشود ممکن است مردم در انتخابات شرکت نکنند، اگرچه اقدامات مدیریتی برای کنترل بازار و تامین اقلام ضروری همواره وجود داشته اما ما از ماه ها قبل جلساتی را در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تشکیل داده ایم و شاهد اتفاقات خوشایندی در زمینه اصلی مورد نیاز مردم هستیم و وضعیت نسبت به ماه های قبل تفاوت بسیاری داشته است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها