رئیس‌کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اعلام کرد:

ارسال ۷۳ گزارش‌تخلفات انتخاباتی از 23 شهرستان

معاون دادگستری استان خبر داد:

۱۸۰ تخلف انتخاباتی روی میز دستگاه قضا

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ خراسان رضوی گفت: حدود ١٨٠ گزارش از تخلفات انتخاباتی در استان اعلام شده و در دستور رسیدگی قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، سیدامیر مرتضوی اظهار کرد: خرید و فروش رای از جمله این تخلفات بود که در آن اسامی نامزدها به همراه مبلغی داخل پاکت بین افراد توزیع می‌شد که در این باره پرونده تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: شناسایی عوامل تولید و انتشار ویدئوهای مخرب، سیاه نمایی، توهین و تبلیغات نادرست از دیگر اقدامات متخلفانه در جریان انتخابات ٢٨ خرداد بود.

مرتضوی گفت: در ساعات اولیه رای گیری نیز تاخیر در آغاز رای گیری باعث تجمع افراد شده بود و در برخی نواحی نیز با کمبود صندوق سیار مواجه شدیم.

معاون دادگستری استان ادامه داد: در مجموع به منظور هماهنگی در برگزاری انتخابات، ٩٤ جلسه در قالب ستاد پیشگیری از تخلفات با 400 مصوبه و ١٣ جلسه مرتبط با فضای مجازی با ٤٨ مصوبه برگزار شد.

مرتضوی افزود: از چهار میلیون و ٦٠٠ هزار نفر واجدان شرایط رای استان، دو میلیون و 500 هزار نفر با حضور در پای صندوق های رای، مشارکت کردند.

وی گفت: به طور کلی انتخابات این دوره در کلیه حوزه ها با کمترین تنش برگزار شد.

این مسئول قضایی همچنین با اشاره به نزدیکی هفته قوه قضاییه افزود: در این هفته اقدامات مختلفی انجام و عملکرد دستگاه قضا تشریح می شود.

مرتضوی بر تعارف نداشتن دستگاه قضا با هیچ نهادی تاکید کرد و افزود: در این قوه برای حل مشکلات مردم تا حد عقلایی با نهادها و دستگاه های مختلف تعامل داریم.

وی ادامه داد: مردمی و اجتماعی شدن قوه قضاییه از اهداف دستگاه قضاست و باید از همه ظرفیت ها برای تحقق این مهم استفاده کرد.

مرتضوی گفت: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از دیگر اقدامات دستگاه قضاست، همچنین هوشمندسازی به منظور کاهش میزان جرایم و تخلفات و کاهش ترددها به صورت جدی دنبال می شود.

وی با اشاره به حمایت از واحدهای تولیدی به منظور تحقق شعار سال افزود: در این زمینه به صورت مستمر و یک روز در هفته از واحدهای تولیدی بازدید و به مشکلات آن ها رسیدگی می شود که 153 مانع تولید در حوزه های مختلف استان شناسایی شده است.

معاون دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری در کار از مهم ترین رویکردهای دستگاه قضاست و در این زمینه سال گذشته در استان ١٣٠ پرونده با مدیریت قضایی حل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها