رئیس پلیس راهنمایی ورانندگی استان گفت: عدم توجه به جلو یکی از رایج‌ترین علل تصادفات شهروندان کرمانشاهی است.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۳۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  سرهنگ "فضل اله شیری" اظهار داشت: عدم توجه به جلو ناشی از عوامل متعددی است از جمله سرعت غیرمجاز، عدم توجه به وسیله نقلیه مقابل، حواس‌پرتی، عدم رعایت فاصله مجاز و ایمن، نقص فنی در سیستم ترمز و عدم مهارت کافی در هدایت و کنترل وسیله نقلیه.


وی افزود: هرکدام از دلایل بالا، نشات گرفته از رفتارهای نا ایمن و پرخطر رانندگان است؛ به‌عنوان مثال استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و استفاده از مشروبات الکلی موجب حواس‌پرتی راننده شده و منجر به تصادفات عقب به جلو می‌شود.


سرهنگ شیری تصریح کرد:این نوع از تصادف معمولاً با افزایش حجم ترافیک، باعث وقوع تصادفات خسارتی شده و در مواقعی که جریان ترافیک روان باشد، با افزایش سرعت، منجر به تصادفات جرحی و فوتی می‌گردد.


رئیس پلیس راهور ادامه داد: علت اغلب تصادفات با عابرین پیاده ناشی از عدم توجه به جلو رانندگان است که در مواجه با سوژه خطر متاسفانه دچار تاخیر در رویت می شوند وبستر تصادف راایجاد می کنند.


وی افزود: با توجه به اینکه در معابر شهری هر لحظه احتمال عبور طولی یا عرضی عابران پیاده وجود داردمی طلبد رانندگان گرامی توجه به جلو در زمان رانندگی را بطور کامل داشته باشندتا ان شا الله شاهد حوادث ناگوار ترافیکی نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها